מרצדס חשפה אתמול ב-CES, תערוכת האלקטרוניקה הבידורית והאודיו המתקיימת בלאס וגאס, את החזון שלה למכונית העתיד. העובדה שקונספט F 015 נחשף דווקא שם, ולא בתערוכת המכונית הגדולה בדטרויט שתיפתח ביום שני, גם היא אומרת לא מעט על הרכב.
 

עיצוב עתידני
עיצוב כלי הרכב עגלגל ונטול זוויות, משופע זגוגיות ובעל חישוקי גלגלים גדולי קוטר. מלפנים, פנסי לד מלאים משולבים בסבכה הקדמית, ומאחור התאורה משולבת בפגוש האחורי. מערכת התאורה האחורית תקרין גם הודעות, כמו STOP בעת עצירה או האטה.
 
העתיד על פי מרצדס: F 015 Luxury in Motion
צילום: מנהל
עיצוב כלי הרכב עגלגל ונטול זוויות
 
אורכו של הקונספט הוא 522 ס"מ, רוחבו 202 ס"מ וגובהו 152 ס"מ. בסיס הגלגלים נמתח לאורך של לא פחות מ-361 ס"מ – 24 ס"מ יותר מאשר מייבאך החדשה(!). הדלתות הן "דלתות התאבדות", אך מה שחשוב בהן היא העובדה שכאשר עם פתיחת כל אחת מהן, המושב שלידן פונה החוצה בזווית 30 מעלות.
 

טרקלין על גלגלים
ארבעת המושבים - גם של "הנהג" – יכולים להסתובב על צירם. המשמעות היא כי הארבעה ברכב, גם זה שבמושב השמאלי-קדמי, יכולים לדבר זה עם זה כשהם זה מול זה.
 
העתיד על פי מרצדס: F 015 Luxury in Motion
צילום: מנהל 
מרצדס סבורה כי בעתיד הרכב יהיה מקום לעבודה ולרגיעה ולא רק לתעבורת אנשים
 
עיצוב הפנים, מדווחת מרצדס, הוא כמו של טרקלין ועם מרחב פנים עצום. "הלוקסוס החשוב היחיד במאה ה-21 יהיה חלל פרטי וזמן" נאום דיטר זיצשה, יו"ר מרצדס. מרצדס סבורה כי בעתיד הרכב יהיה מקום לעבודה ולרגיעה ולא רק לתעבורת אנשים. העולם נעשה אורבני, וב-2030 יהיו בו 40 מגה-ערים, עם מעל 10 מיליון תושבים (30 כיום), מציינת מרצדס בהודעה לעיתונות.
 
לצורך תקשורת – בין האנשים בתוך הרכב, בינו ובין הדרך, התנועה ובכלל שאר העולם – יש בקונספט שישה מסכי ענק המשולבים בחזית, בצדדים ומאחור. השליטה בהם – ומכאן גם על הרכב עצמו – תהיה במגע, בפקודה קולית, במחוות ידיים ואפילו באמצעות מעקב עיניים.      
 
אוטו אוטונומי
קונספט F 015 הוא כמובן רכב אוטונומי שיתקשר עם העולם גם באמצעות קרני לייזר. עם זאת, הנהג יוכל תמיד לקחת פיקוד; הגה ודוושות נשארו.

מקור האנרגיה הוא תא דלק והמנוע חשמלי. ההספק 272 כ"ס, ההאצה ל-100 היא 6.7 שניות – ומעל לכל: "תדלוק" מלא טוב לטווח נסיעה של למעלה מ-1000 ק"מ. חלק מיכולת זאת מושג בזכות היעילות האווירודינמית הגבוהה של המרכב.  
 
העתיד מעולם לא נראה נוח כל כך. אך אל תטעו: גם אם כך ייראה העתיד, אל תצפו שזה יהיה בעתיד הקרוב.
 
העתיד על פי מרצדס: F 015 Luxury in Motion
צילום: מנהל