אין ספק שהישראלי הממוצע מחבב ביקור במוסך בערך כמו ביקור אצל רופא השיניים. לא רק בגלל אובדן הזמן (והכסף) הכרוך בכל ביקור כזה, אלא גם בגלל חוסר הוודאות והחששות שמלווים אותו. אותן תחושות לא נעימות נובעות משילוב של ידע מעורפל עד לא קיים אצל הלקוח וחוסר אמון (בין אם מוצדק ובין אם לא) בנותני השירות.
 
הדרך להפיג את תחושת חוסר האונים, ולהקטין את הסיכוי ש"יעבדו עלינו", עוברת כמובן דרך ידע. אם נדע מראש מהי התקלה, או לפחות נבין מה אומרים לנו במוסך, לא יהיה אולי מקום לתחושה שלילית לקראת הביקור. אבל מה לעשות ולא כולנו מוסכניקים, ולא תמיד יש זמן לחפור בנבכי האינטרנט (או חבר טלפוני) כל פעם שמשהו ברכב מגמגם?
 
 
בדיוק לכאן מכוונת אפליקציה ישראלית חדשה בשם 'אנג'י' (engie), שנולדה במסגרת קורס יזמות של המרכז הבין תחומי בהרצליה, על ידי שלושה סטודנטים: ירדן גרוס, גל אהרון ואלון הנדלמן. האפליקציה כוללת רכיב בלוטות' המתחבר לשקע האבחון של הרכב ויודע לזהות ולפרש קודי תקלה שונים. אנשי החברה טוענים כי בניגוד לאפליקציות אחרות, הם רכשו את קודי התקלה המפורטים מהיצרנים השונים, כך שבמקום הודעה כללית על "תקלה במנוע" לדוגמא, יקבל המשתמש תיאור מדויק יותר בסגנון "תקלה באחד ממזרקי הדלק".
 
אל המידע בנושא התקלה מוסיפה האפליקציה גם המלצות על מוסכים בסביבה והצעות מחיר מהמוסכים לתיקון התקלה. האפליקציה חינמית, כאשר המודל העסקי מתבסס על תשלום מנותני השירות, המוסכים, מודל שהפך לנפוץ מאוד בשנים האחרונות. האפליקציה תאסוף גם נתוני שביעות רצון ממשתמשיה לגבי המוסכים השונים, כך שעם הזמן יקבלו המוסכים גם ציון שיעזור לבעל הרכב לבחור לאיזה מוסך לגשת. ציון כזה עשוי להוות כלי שיעודד מוסכים לשפר את רמת השירות שלהם.
 
אנג'י – הסמארטפון הופך למוסכניק
צילום: גמבא צילומים, יצרן 
הכירו את היזמים: ירדן גרוס, גל אהרון ואלון הנדלמן

האפליקציה שימושית לא רק בזמן תקלה, אלא גם בשימוש יום יומי, ויכולה לדווח על צריכת הדלק, משך הזמן עד הטיפול הבא, מצב המצבר והטעינה, לחץ השמן ועוד שפע פרטים מועילים לחיים משותפים עם מכונית.

האפליקציה מתאימה, עקרונית, לכל רכב עם מחשב מנוע ושקע אבחון בתקן OBD – כמעט כל רכב משנת ייצור 1996 וצפונה. עם זאת, אנשי החברה מודים כי במכוניות הישנות יותר יתכנו בעיות תאימות. אך מכיוון שהמערכת אמורה להתאים לכל המכוניות משנת 2001 ומעלה, מדובר ברוב המוחלט של כלי רכב הנעים בכבישי ישראל. כרגע נמצאת האפליקציה בשלב בטא – בשלב ניסוי מתקדם, בו ייתכנו עדין תקלות – יודעת לספק מידע רק על תקלות שמדווחות במחשב וקיימת רק בגרסה לאנדרואיד.

האפליקציה, כאמור, חינמית, כולל רכיב הבלוטות' המתחבר למחשב, אותו מקבלים בדואר לאחר הרשמה באתר החברה: www.engie.co.il. אנו נבדוק את המערכת בחודשים הקרובים, ונחזור לדווח.
 
אנג'י – הסמארטפון הופך למוסכניק
צילום: גמבא צילומים, יצרן
המשתמש יקבל תאור מדויק לתקלה בסגנון "תקלה באחד ממזרקי הדלק"