איגוד הבטיחות יורו NCAP פרסם היום (3.12) את תוצאות הסבב האחרון של מבחני הריסוק שהוא עורך. הפעם נבחנו לא פחות מ-12 דגמים, מספר גדול מאוד בהשוואה למבחנים האחרונים שכללו פחות ממחצית ממספר הדגמים שנבחנו הפעם.
הדגמים לגביהם פורסמו תוצאות הם: אופל קורסה, דאצ'יה לוגן MCV, לנד רובר דיסקברי ספורט, לקסוס NX, מיני קופר, סובארו אאוטבק, סמארט פורטו, סמארט פורפור, פולקסוואגן פאסאט, פורד מונדיאו, פורשה מקאן, קיה סורנטו.
חמישה כוכבים – וגם פחות
הרשימו רכבי פנאי – דיסקברי ספורט, לקסוס NX, סובארו אאוטבק, פורשה מקאן, וקיה סורנטו – ומשפחתיות גדולות, פולקסווגן פאסאט (שכבר בחנו), פורד מונדיאו, עם תוצאה של חמישה כוכבים.
המיניוואן לוגן MVC של דאצ'יה, קיבל ציון מביש של שלושה כוכבים בלבד.
יורו NCAP: מיני, קורסה וסמארט – ארבעה כוכבים בלבד
צילום: מנהל
פורד מונדיאו החדשה. חמישה כוכבי בטיחות
דגמי סופרמיני – אופל קורסה, מיני קופר, סמארט פורפור – אכזבו עם תוצאה של ארבעה כוכבים בלבד. תוצאה זו בולטת בהשוואה לציון של חמישה כוכבים שקיבל סקודה פאביה רק לפני חודש.
בסגמנט מיקרו, קיבלה סמארט פורטו ציון משוקלל של ארבעה כוכבים בלבד.
אופל קורסה החדשה
הציון למבוגרים בהגנה על אזור הברכיים ועצמות הירך היה טוב, אך דווקא בהגנה על החזה הקורסה פחות הרשימה. עוד יש לציין כי משענות הראש האחוריות קיבלו ציון גרוע בעוד הקדמיות הציגו תוצאה גבולית. במבחן ההגנה על הולכי רגל התוצאות היו טובות, למעט בבסיס השמשה הקדמית ובקורות הצד.
החיסרון הגדול של הקורסה הוא בהיעדר מערכות אקטיביות, וזו הסיבה העיקרית לציון של ארבעה כוכבים בלבד; אין מערכת לבלימה אוטונומית ומערכת לשמירת נתיב מגיעה רק כאופציה.
מיני קופר
הגנה על מבוגרים: בתאונת חזית הציונים היו טובים, אך בתאונה צדית התוצאות הרשימו פחות והמבחן באזור החזה והבטן הראה תוצאות גבוליות. בכל הנוגע לילדים בני שלוש, היושבים על בוסטר מאחור, נמצא כי הלחץ באזור החזה והצוואר גבולי. המבחן מצא גם שהחגירה במושב האחורי אינה נוחה. ההגנה על הולכי הרגל טובה, למעט בחלקו הקדמי של מכסה המנוע.
כמו בקורסה, מערכות בטיחות אקטיביות חסרות, וגם כאן זו הסיבה העיקרית לקבלת ארבעה כוכבים; מערכת בלימה אוטונומית היא אופציה בלבד, ואין מערכת לשמירת נתיב.
סמארט פורפור
הסופרמיני החדשה מציעה רמה גבולית של הגנה למבוגרים באזור החזה גם בתאונת חזית וגם בתאונת צד. הגנה על הצוואר והחזה לילדים גם היא לוקה בחסר. החסרונות בתאונה עם הולכי הרגל נגרמים בגלל מבנה חלקו הקדמי של מכסה המנוע וקורות השמשה. כמו השתיים הקודמות,
המחסור במערכות בטיחות הוריד את הציון המשוקלל; בלימה אוטונומית אינה זמינה, ובקרת סטייה מנתיב מגיעה כאופציה בלבד.
האחות הקטנה במשפחת סמארט הציגה ביצועים טובים בתאונת חזית, אך איבדה נקודות בגין הגנה לא מספקת בתאונת צד, עם אפשרות ממשית לפגיעה בחזה בתאונת עמוד. בתאונה עם הולכי רגל הורד הציון בגלל מבנה מכסה המנוע וקורות השמשה, ממש כמו שקרה לאחותה הגדולה. גם בדגם זה הוריד הארגון את הציון המשוקלל בגלל חסרונן של מערכות בטיחות שונות.
דאצ'יה לוגאן MCV – שלושה כוכבים בלבד
המיניוואן/סטיישן העממי זכה בציון הנמוך ביותר בסבב הנוכחי: שלושה כוכבים. הציון ירד בגין עיוות של כלוב ההגנה בתאונת חזית, תזוזה של דוושת המצמד לתוך תא הנוסעים ועוד. ההגנה שמספקת המכונית למבוגרים היא גבולית בלבד, עם אפשרות לפגיעה קשה בחזה והגנה גבולית בלבד לרגלי הנהג. גם במבחן צליפת השוט מספקת הלוגאן הגנה גבולית לנוסעים מלפנים. אין מבחן צליפת שוט לילדים מאחור, אבל הערכת הבוחנים היא כי לילד היושב בבוסטר ייגרם נזק בעורף. בסעיף ההגנה על הילדים המכונית מאבדת נקודות בעיקר בגלל הגנה לא מספקת לילדים מעל לגיל שלוש, היושבים על בוסטר, במקרה זה פגיעות בצוואר ובבית החזה.
במבחן ההגנה על הולכי הרגל מאבדת דאצ'יה נקודות בעיקר בגלל הגנה ברמה נמוכה על אגן הולכי הרגל ותכנון קורות השמשה. וכמו בדגמים אחרים, גם דאצ'יה העממית הפסידה נקודות רבות בגין חסרונן של מערכות בטיחות שונות. כנראה שלמחיר נמוך יש מחיר בבטיחות.