אופל מחזקת את היצע המכוניות הקטנות שלה עם דגם מיני חדש שנכנס לשוק תחרותי מתמיד. כמו עם אופל אדם האופנתית, אופל ממשיכה לחבר דגמים עכשוויים לשמות הקשורים להיסטוריה שלה, והשם שניתן למכונית הקטנה, קארל (KARL) הוא מחווה לבנו של אדם אופל, מייסד החברה.

יש לציין כי אופל אינה הראשונה להציע שני דגמי מיני, אחד אופנתי יותר, אחד שמרני. פיאט (500 ופנדה), סוזוקי (ספלאש ואלטו) הן דוגמאות לכך, וכולן מבליטות את החשיבות שהיצרנים רואים בדגמי המיני.

השקיעו בעיצוב
אופל מספרת על השקעה גדולה מאוד בעיצוב החיצוני, עם תשומת לב גבוהה לפרטים וניסיון להעניק לה מראה צעיר ואופנתי. התוצאה בהחלט נאה, אך אינה פורצת דרך. החזית פשוטה למראה ומזכירה במעט את זו של הקורסה היוצאת. מאחור המראה מקורי יותר עם יחידות תאורה גדולות שפולשות לקורה C של המכונית. אורכה של הקארל יעמוד על 368 ס"מ, מה שמציב אותה כאחת הארוכות בקטגוריה (וקצרה ב-2 ס"מ מאדם).
אופל מציגה את קארל, מיני חדשה
צילום: מנהל
אופל קארל. תגיע גם אלינו

תא הנוסעים מאופיין בעיצוב מעט שמרני, בדומה להרבה סופרמיני (קורסה החדשה במקרה זה), וללא חלקי פח חשופים, מרכיב המופיע אצל חלק מהמתחרות. מבחינת אבזור תוצע הקארל עם מערכת המולטימדיה המקורית של אופל (IntelliLink), גלגל הגה מחומם, חלון שמש בגג, בקרת שיוט עם מגביל מהירות ועוד. בצד הבטיחות תוכלו למצוא מערכת התראה על סטייה מנתיב, נדיר בקטגוריה הזו שבה המחיר מדבר.

בשלב זה מתייחסת אופל למנוע אחד בנפח 1.0 ליטר ו-3 צילינדרים המספק 75 כ"ס (55 קילוואט). מדובר ב-ECOTECH החדש של אופל (גרסת הטורבו הבכירה של מנוע זה משרתת את אדם), אשר ישודך במקרה זה לתיבה ידנית עם חמישה הילוכים. אופל טוענת לפעולה חלקה במיוחד, למרות התצורה הלא מאוזנת של המנוע, ולצריכת דלק מרשימה – אך אינה מצרפת נתונים.

קארל ו-2015
בקיץ 2015 תחליף אופל קארל את אגילה, גרסת אופל לסוזוקי ספלאש שלא הגיעה לארץ. אלינו היא צפויה להגיע מעט לאחר מכן (רבעון האחרון של 2015), ותהווה כניסה ראשונה עבור אופל לקטגוריית המיני בשוק המקומי. ולמקרה שתהיתם, האופל הקטנה תשמש כבסיס לדור הבא של שברולט ספארק, שצפויה אף היא להגיע לכאן באותה תקופה.
אופל מציגה את קארל, מיני חדשה
צילום: מנהל