ה-300 נחת בארצנו לפני חודשיים בערך, זוהי גרסה חדשה, מעודכנת ומוגדלת ל-CBR250R שמוכר היטב במחוזותינו. אופנוע הכביש הקטן זכה לכמה עידכונים בשנה זו ולכבוד הנפח החדש ואת אלו נפרוט כעת. אז את זה שנפח המנוע עלה אפשר להבין כבר מהשם. גל ארכובה וטלטל חדש האריכו את המהלך מ-55 מ"מ ל-63 מ"מ, הוסיפו עוד 37 סמ"ק לנפח הכללי שכעת עומד על 286. ההספק טיפס (ב-17 אחוזים) ועומד כעת על 30.5 כ"ס (בדיוק...) ב-8,500 סל"ד והמומנט טיפס ל-2.74 קג"מ (כמו מכונת תספורת ממוצעת) ב-7,250 סל"ד.
עדיין במנוע וסביבתו – הונדה מספרים שמערכת הזרקת הדלק עברה כיול מחדש לטובת תגובה משופרת. המראה קיבל בוסט משמעותי גם כן – מסכת החזית קיבלה שני פנסים שמזכירים את הדגמים החזקים יותר במשפחת ה-CBR. האגזוז שונה אף הוא וגם הכיסא ומכסי הצד עוצבו מחדש בכדי להקל על הרוכב להגיע עם רגליו אל הרצפה.

צילום: רונן טופלברג\מערכת אוטו
המראה קיבל בוסט שמזכיר את הדגמים החזקים במשפחת ה-CBR
שינוי נוסף היא מערכת ה-ABS שבה מצויד ה-300 – מערכת דו-ערוצית חדשה. המערכת המדוברת, בשילוב הכיסא והמשקל הכללי הנמוכים (78 ס"מ ו-165 ק"ג) – אמורים להפוך את ה-300 לחברו הטוב ביותר של הרוכב המתחיל. ובאמת ה-CBR300R מיועד לרוכבים שעושים את צעדיהם הראשונים בתחום (קטגוריית A1) שיכולים לשלם את המחיר הנדרש עבורו (42,900 שקלים).

והלא מתחיל?
את ה-CBR הזה פגשנו בפעם הראשונה באירוע ההשקה שערכה הונדה לפני כמה חודשים לדגמי 2015 שלה. ההשקה נערכה על האספלט החלקלק של המסלול בכוכב יאיר והאופנוע הזה כיכב שם. הוא היה מאוד ידידותי, לא איים בשום צורה והיה כיף גדול לחפש איתו את קצה גבול האחיזה על הכאילו מסלול הזה. הוא נראה טוב. יש משהו בפרופורציות שלו שנראה טיבעי מאוד. הוא לא מנסה להיראות "אופנוע אמיתי" – לא נראה יומרני. פשוט מצליח להיראות כמו אופנוע כביש קטן. צביעת ה"טריקולור" שבה הגיע הכלי שלנו מקפיצה את הנראות שלו בעוד כמה רמות והיא בפירוש המועדפת עלינו משלושת האפשריות (יש גם שחור ואדום).
צילום: רונן טופלברג\מערכת אוטו
ה-300 מצויד במערכת ABS דו-ערוצית חדשה
האופנוע הגיע אלינו עם 870 ק"מ על השעון. כמה ימים אחרי הוא כבר התייצב במוסך היבואן בכדי לבצע טיפול 1000 כנדרש בסוף ההרצה. הטיפול ארך כשלוש שעות למרות שלא הזמנו מקום מראש כנדרש ועלותו עמדה על 597.95 שקלים (החלפת שמן מנוע, מסנן שמן, אטם ודיסקית). יש לנו עכשיו הרבה ק"מ להעביר ביחד עד לטיפול הבא ב-12,000 ק"מ.

והרי התחזית
מאז שהגיע לא מפסיק הגשם לרדת ואנחנו בעיקר בוחנים את היכולות האמפיביות של ההונדה הקטן. אבל זו מגבלה זמנית. אנחנו מתכננים להוציא לו, כהרגלנו את המיץ. לרכוב איתו בגיא ובהר. בערים ובינהן. מעניין אותנו לגלות מה יכול להציע ה-CBR הקטן לרוכב המתחיל ועוד יותר מזה – האם הוא יכול להסב הנאה לרוכב וותיק יותר שרגיל לכלים עם הרבה יותר כוח ויכולת. יש לנו הרבה מבחנים לזרוק אל בין גלגליו של ההונדה הזה – צפו לעידכונים.
צילום: רונן טופלברג\מערכת אוטו
אמרנו שירד הרבה גשם?