המשפחתית של מרצדס מקבלת גרסת מרכב חמישית (מרצדס כוללת את B, השותפה לפלטפורמה, במניין הדגמים והמכירות): CLA שוטינג-ברייק – שימושיות של סטיישן, סיומת חיננית כמו של קופה (פחות או יותר). מושג זה התייחס במאה ה-19 לקרון לציידים, הפך להיות סתם סטיישן בתחילת המאה ה-20, ובהמשך הוצמד גם לקופה מוארכות במיוחד, וכיום אמור לציין סטיישן מסוגננת, עם ארומה אופנתית ו/או ספורטיבית.
מספרים, בבקשה
הממדים – 463 ס"מ אורך, 178 רוחב ו-144 ס"מ גובה – זהים לאלה של מרצדס CLA, גרסת הסדאן ל-A, והאורך גדול ב-34 ס"מ מזה של ההאצ'בק. היתרון העיקרי הוא כמובן בשימושיות, עם נפח הטענה של 495 ליטר שיכול להגיע ל-1354 ליטר. בנוסף, מרווח הראש לנוסעים מאחור טוב בארבעה ס"מ מאשר ב-CLA בזכות גג שמשתפל מאוחר יותר, וגם הכניסה לשם נוחה יותר.
צילום: מנהל
משפחת ה-A קלאס ממשיכה להתרחב

מרצדס מתגאה במקדם גרר נמוך ביותר: Cd 0.22 (בגרסת BlueEfficiency מוכוונת חיסכון). את ההשפעה המבורכת שיש לנתון זה על צריכת הדלק אפשר לראות בנתוני הדיזל 1.8 ל', המייצר 136 כ"ס, צורך ליטר כל 25.6 ק"מ ופולט 101 גרם CO2 כל ק"מ. לשוטינג ברייק גם מנוע דיזל 2.1 ליטר (170 כ"ס), וגם מנועי בנזין 1.6 ליטר (122 כ"ס ו-156 כ"ס) ו-2.0 ליטר (211 כ"ס). בנוסף להנעה הקדמית, תוצע גרסה זאת עם הנעה כפולה בשידוך למנועי הבנזין והדיזל הגדולים יותר.

השוטינג-ברייק תוצע בשלוש רמות גימור: OrangeArt, AMG ו-Urban. אבזור הבטיחות כולל התרעה על תאונה עד בלימה מחולטת במהירות עירונית, והתרעה בלבד בין 60 קמ"ש ל-200.

ויש גם AMG
גרסת AMG הזו היא הרביעית במשפחת A. בשוטינג-ברייק היא כורכת יחדיו ביצועים ושימושיות באופן שכל כך חביב על הגרמנים (אפילו לפולקסווגן יש עכשיו גולף R סטיישן).
צילום: מנהל
אל דאגה, יש גם גרסת AMG
ובכל מה שקשור בביצועים, אין טענות. מנוע 2.0 ליטר מוגדש מייצר 360 כ"ס (180 כ"ס לליטר) ומנפק 45.9 קג"מ. זה מסדר לשוטינג-ברייק האצה של 4.7 שניות ל-100 קמ"ש, ממש לא מזמן נתון של מכוניות-על. היכולת הזו של המנוע היא תוצאה של לחץ הזרקה גבוה במזרקים (200 באר) ומגדש טווין סקרול (כזה עם שתי כניסות ושני נחירים, כל אחד בזווית שונה, המאפשר עבודה יעילה של המגדש על פני טווח סל"ד רחב יותר) המספק לחץ גדישה של 1.8 באר. וממש כשם שמרצדס משתמשת בהילה של ה-CLS שוטינג-ברייק לקידום מעמדה של הבת החדשה למשפחת ה-A, כך היא מנסה לרומם גם את מעמדו של המנוע, ומספרת על קשר גנטי למנועה של ה-GT החדשה (V8 בנפח 4.0 ל' – שמפיק הרבה פחות כוח סוס לליטר, רק 127.5 כ"ס לליטר, ו-510 בסך הכל). צריכת הדלק הרשמית היא 15 ק"מ לליטר.

התיבה, כמו בכל משפחת ה-A, היא דו-מצמדית עם 7 הילוכים, וההנעה כפולה עם חלוקת מומנט 50:50. ניתן לבחור בין צמיגים במידה 235/40-18 לכאלו במידה 245/40-18. הקשחת ההגה תלוית מהירות ולגרסה זו מערכת בלמים ייעודית לה. כמובן, התפאורה בחוץ ומרכיבי העיצוב בפנים מכריזים AMG, ומי שירצה לחזק את התחושה יוכל לפנות לרמת האבזור OrangeArt, עם נגיעות בכתום וחומרים ברמה גבוהה יותר.
צילום: מנהל