חברת מוטוטראק, שבבעלות סמל"ת והמייבאת לישראל את אופנועי גאס-גאס, הודיעה על תחילת שיווק מותג Arctic Cat. היצרן האמריקאי השוכן במינסוטה נוסד ב-1961 והוא מייצר מגוון גדול של כלי שטח צל"צ (צד לצד), טרקטורונים ואופנועי שלג.
במסיבת העיתונאים שנערכה אתמול (יום ב', 3.11) אמר אורי להב מנכ"ל סמל"ת כי "אנו מביאים בשורה אמתית בתמחור התחרותי של הכלים, לצד אספקת מוצר איכותי ומוביל, בתחום הטרקטורונים ורכבי הסייד ביי סייד". להב הוסיף כי השיווק שמתחיל החודש ילווה גם במבצעי השקה והודיע כי לראשונה בשוק הצל"צ יוצעו תכניות מימון ללקוחות.
מפגשים מהסוג האישי
בצמוד למסיבת העיתונאים יכולנו להתרשם בקצרה מכל חמשת הדגמים שישווקו בארץ.

ארקטיק קאט בישראל
צילום: תומר פדר
משפחת הווילדקאט מציעה מגוון כלים במחיר התחלתי של 79,000 שקלים
ווילדקאט טרייל 700. הוי-טווין שמניע אותו מייצר 63 כ"ס ומשודך לגיר רציף. יש כאן כל מה שאדם צריך כדי לקבל את החוויה הייחודית של הכלים האלו. בסיבוב הקצרצר שעשינו קיבלנו תחושה כי מדובר בכלי חזק ובעל יכולת. על הכביש הורגש המפשק הצר יחסית. הבשורה האמתית של הטרייל מופיעה בשורת המחיר: 79,000 שקל.
ווילדקאט ספורט 700. גם כאן מופיע אותו וי-טווין בנפח 700 סמ"ק. שלושה נתונים חשובים מבדילים את הספורט מהטרייל, והם עושים הבדל גדול: המפשק שלו רחב יותר, מהלך המתלים ארוך יותר ומרווח הגחון גבוה יותר. שלושת הנתונים האלו הופכים את הספורט לשותף מהנה מאוד בנהיגה על השביל. הממדים הקטנים, שמזכירים את אלו שמלפני עידן התפיחה של הכלים האלו, מעניקים לנהג חופש, יכולת ותמרון – ובקיצור: כיף. מחירו של הספורט הוא 99,000 שקל.

ארקטיק קאט בישראל
צילום: תומר פדר
הספקים? החל מ-63 כ"ס ועד 97 כ"ס

ווילדקאט 1000 EPS. הרבה כוח, הרבה גודל, הרבה מהלך מתלה. כפי שמרמז השם, למנוע הוי-טווין כאן נפח של 1000 סמ"ק והוא מייצר 77 כ"ס (ויותר בדגמים הבאים). על השביל הצפוף עתיר הקוליסים בו נסענו כוח לא היה חסר. גם כאן, כמו בכל שאר הדגמים, תנוחת הנהיגה טובה יחסית למקובל בכלים אלו. עוד אלמנט לא שגרתי, הרלוונטי לכל חמשת הכלים הן הדלתות; תורם לתחושת הביטחון (וגם שומר על הנוסעים, קצת, יותר נקיים...). מחיר דגם זה הוא 106,900 שקל.
ווילדקאט X1000 EFI. זו המילה האחרונה של ארקטיק-קאט במסגרת מירוץ החימוש שעובר על הסגמנט הזה. הוי-טווין 1000 סמ"ק מספק כאן 97 כ"ס. עוד בנתונים: מהלך מתלה של 46 ס"מ מאחור ו-43 ס"מ מלפנים על בולמי סטייג' 5 של אלקה. גם עליו עשינו סיבוב קצר ואהבנו מאוד את היכולת של המתלים – בייחוד אלו האחוריים. הכלי מעניק תחושה של יציבות רבה, ואיכות הפעולה של המתלה האחורי לא זכורה לי מכלים מקבילים; את זה עוד נצטרך לבדוק במבחן מלא ואמתי. מחירו של דגם זה עומד על 126,900 שקל.
ווילדקאט X4 EPS. עוד מתחרה שנותן מענה להתפתחות האחרונה בקטגוריה הזו. כלי זה מיועד למי שלא מסתפק בחבר או בחברה בטיול השבת, ורוצה להביא גם את השכנים. ה-X4 עשה כל מה שביקשנו ממנו בסיבוב הקצר, כאשר האורך הכולל שלו מעניק דיווידנד אמתי בכל הקשור ליציבות במהירות גבוהה. המחיר: 137,900 שקל.
ארקטיק קאט בישראל
צילום: תומר פדר
לקחת את השכנים לשטח