מאזדה חשפה את הדור החדש של הסופרמיני שלה לפני כשלושה חודשים יחד עם המפרט היפני שלה. לקראת תחילת השיווק באירופה החליטה היצרנית שהגיע הזמן לפרסם את הפרטים החשובים על מאזדה 2 החדשה, וחשפה את ממדי המרכב, המנועים ותיבות ההילוכים שילוו את הדגם באירופה.

החדשות הטובות (עבור הישראלים לפחות) הן שה-2 תוצע כבר מתחילת דרכה כאן עם מנוע בנזין (1.5 ליטר, 90 כ"ס) ותיבה אוטומטית בת שישה הילוכים. צריכת הדלק הרשמית היא ליטר דלק לכל 20.8 ק"מ בממוצע, שיפור משמעותי של 40% ביחס לדור היוצא שהשיג רק 14.7 ק"מ לליטר. מנוע זה ישודך גם לתיבה ידנית (חמישה הילוכים; 22.5 ק"מ לליטר בגרסה זו) ויהיה מעניין לראות אם ה-2 החדשה תצטרף לגל מכוניות הסופרמיני הידניות שהגיע לארץ לאחרונה.

גרסאות נוספות של אותו מנוע יספקו 75 כ"ס או 115 כ"ס, וישודכו לתיבה ידנית בעלת חמישה או שישה הילוכים בהתאמה. מנוע נוסף שיוצע עם הדגם באירופה הוא דיזל בנפח 1.5 ליטר המפיק 105 כ"ס (ו-22.4 קג"מ) ומשודך לתיבה ידנית בלבד (שישה הילוכים). מאזדה מצהירה על צריכת דלק ממוצעת של 29.4 ק"מ לליטר בגרסה זו, וזה כבר מרשים.
מאזדה 2 החדשה: ועכשיו למנועים
צילום: מנהל
ה-2 החדשה מתקרבת לאירופה, ואלינו

ה-2 החדשה גדולה משמעותית מהדגם הפורש, והדבר בולט במיוחד בבסיס גלגלים של 257 ס"מ (ממש לא מזמן, משפחתית רגילה), 8 ס"מ יותר מזה של הדגם הקודם, ובאורך, הרושם 406 ס"מ מקצה לקצה (390 ס"מ בעבר). מאזדה 2 העכשווית גבוהה מקודמתה ב-2 ס"מ (149.5 ס"מ), ורק הרוחב נותר כשהיה: 169.5 ס"מ. כל המספרים הללו מצביעים על כך שה-2 החדשה היא אחת הגדולות מבין דגמי הסופרמיני, ולנו רק נותר לחכות ולראות אם זה יבוא גם לתרגום במרווח לנוסעים.

מאזדה מתכוננת במרץ להשקת ה-2 החדשה באירופה, שם צפויה לה תחרות עזה מול נבחרת הסופרמיני המקומית. היא תחל באירועי השקה שונים כבר בסוף החודש הנוכחי, כאשר המסירות הראשונות צפויות בתחילת שנת 2015. אלינו תגיע ה-2 במחצית הראשונה של השנה הבאה.

ועוד דבר אחד. אתמול נבחרה המנצחת בתחרות מכוניות השנה ביפן, והנבחרת היא דמיו, הגרסה היפנית והמאוד דומה למאזדה 2 שתגיע אלינו. רמז לבאות? נחיה ונראה.
מאזדה 2 החדשה: ועכשיו למנועים
צילום: מנהל