מעבר לצורך האובססיבי שלנו לתעד את עצמנו, מצלמת רכב יכולה גם לסייע מאוד במקרה של תאונה או דו"ח לא מוצדק. יכולת כפולה זו במכשיר קטן אחד היא המסבירה את הפופולריות הגואה של מצלמות אלו. ה-DOD LS430W מציעה מפרט מרשים במחיר לא נמוך כלל.

תאור מוצר
המפרט הטכני של DOD 430 עשיר וכולל: צילום ב-Full HD (רזולוציה של 1920x1080); מערכת ייצוב תמונה; GPS המאפשר להציג מיקום ומהירות על גבי הסרט (וגם לסנכרן אותו מול מפות גוגל בעזרת תוכנה מצורפת); חיישן G המאפשר זיהוי אוטומטי של תאונה עם אפשרות ל"נעילת" קבצים; חיישן תנועה, המאפשר להשתמש בה כמצלמת אבטחה לרכב (אם מחברים אותה למקור מתח, כמובן), אפשרות לצילומי סטילס.
המצלמה עצמה כוללת עדשה קבועה המצלמת בזוית של 140 מעלות, מיקרופון, מסך גדול יחסית בגודל "2.7 ומבזק לצילומי הסטילס. הסוללה המובנית לא נשלפת, והיא בנפח קטן יחסית של 500MAH (לצילום של פחות משעה). ל-430 חיבורי HDMI, USB ו-AV.
היבואן: ברקום תקשורת; מחיר לצרכן: 990 ש"ח.
סקירת מוצר: מצלמת רכב  DOD LS430W
צילום: מנהל
התרשמות הבוחנים
כיאה למצלמה יקרה (והיא יקרה, אגב, גם באיביי) ה-430 מגיעה עם סט אביזרים מרשים, הכולל פריטים נדירים יחסית בערכות כאלו כגון כבל HDMI ומטען לשקע ביתי. שני מעמדים ייעודיים מגיעים עם המצלמה, אחד לשמשה ואחד לדשבורד, אך מדובר במעמד פשוט יחסית, שלא מאפשר למקם את המצלמה קרוב מספיק לשמשה, מה שמחריף את בעיית ההשתקפויות הנקלטות במצלמה. איכות הצילום טובה - לא ברמה של מצלמות FHD איכותיות כגון גופרו – ומספקת לחלוטין לתיעוד המתרחש על הכביש.
הכיתובים על המצלמה מתגאים בטווח דינמי רחב, עניין הבולט בעיקר בצילומי הלילה. ה-430 מתמודדת טוב יחסית עם תאורת רחוב ופנסי מכוניות, ומצליחה להעניק גוונים טובים ורמת פרטים טובה יחסית למקובל. מצד שני, בצילום מול השמש המצלמה נוטה לחשיפה לטובת החלקים הבהירים, והמכוניות נראות חשוכות מדי.
כאשר המצלמה מעוגנת כראוי, קשה לראות את השפעת מייצב התמונה, וגם את חיישן ה-G (שמזהה תאונות) העדפנו לא לבדוק בעצמנו. ה-GPS מדייק בהצגת המהירות (יש אפשרות להפעיל התרעת מהירות), אך אנו לא בטוחים שהטבעת המהירות על הסרט היא דבר חכם...
המצלמה שומרת את כל הסרטונים בתיקיה אחת, ללא חלוקה לתיקיות לפי ימים, למשל, מה שקצת מקשה על מציאת סרטון ספציפי.
פסק הדין
ה-DOD430 מספקת איכות תמונה טובה, סט אביזרים עשיר ומגוון עמוק של תכונות שמעמידים אותה בקצה העליון של מצלמות הרכב. לדעתנו המשתמש הממוצע לא צריך חלק גדול מתכונות אלו, ויכול להסתפק במצלמה עם מפרט קצת פחות עשיר, שתעשה את העבודה במחיר נמוך משמעותית.
ויש לכם סיכוי לתפוש מקרים מדהימים של מזל טהור