08פיג'ו לא רק גאה ב-308 – "מכונית השנה 2014" – אלא גם מרוצה: כ-150,000 יחידות הוזמנו מאז אוגוסט. גרסת GT של פיג'ו 308, שהוצגה בפריז זה עתה, אמורה לבטא את הכיוון הפיג'ואי החדש ולעזור לו להגיע לשם: שדרוג מעמד המותג. GT מוצעת בשתי גרסאות מרכב – האצ'בק וסטיישן – ועם שני מנועים/תיבות 6 הילוכים: בנזין 205 כ"ס עם תיבה ידנית, דיזל 180 כ"ס ותיבה אוטומטית.

אנשי פיג'ו השקיעו לא מעט בהעצמת המסר. מבחוץ, בולט מערך מודגש של פנסי לד מרובי נורות (32), פתחי אוורור מוגדלים מלפנים, חישוקי 18 אינץ' אקסקלוסיביים, חתימתGT מאחור וצבע פרטי ל-GT: כחול מגנטי. בתוך הרכב שילבה פיג'ו אלמנטים להדגשת הצד היוקרתי של GT, עם ריפוד מושבים מאלקנטרה או נאפה, תפרים אדומים במושבים, בסביבת הנהג, במושבים וגם בשטיחי הרצפה; על שחור זה עובד מצוין. ליד המחוונים הרגילים, גם הם עם אותו אדום הכרחי, נמצאים גם כאלה המציגים הספק, מומנט, לחץ טורבו, ונתוניg להאצה לפנים והאצה צדית; לא פחות.
פריז 2014: פיג'ו 308 תהיה גם GT
צילום: מנהל
פיג'ו מציגה: 308 GT. הבקרוב ל-GTI?

בתחום המעשה, חשובים צמיגי מישלין פיילוט 3, הנמכת המרכב ב-7 מ"מ מלפנים ו-10 מ"מ מאחור ומערכת בלימה חדשה.

הכיסוי לכל אלה ניתן באמצעות צמד המנועים המוצע על-ידי פיג'ו. לבנזין ,THP 205, מגדש כפול-כניסות ונפח 1.6 ליטר; הוא מייצר 205 כ"ס, מנפק 29.1 קג"מ (1750-4500 סל"ד), צורך 17.9 ק"מ לליטר, פולט 130 גרם/ק"מ CO2 – ופותח ל-100 קמ"ש ב-7.5 שניות. עוד שני דברים ביחס לנ"ל: למנוע זה צמודות תיבה ידנית 6 הילוכים ומערכת דימום/התנעה.

ויש דיזל BlueHDi בנפח 2.0 ליטר. מנוע זה מסדר 180 כ"ס (3750 סל"ד), משחרר לא פחות מ-40.8 קג"מ (2000 סל"ד), הצריכה 25 ק"מ/ליטר, הפליטה 103 גרם/ק"מ CO2 – והאצת הביניים מ-80 ל-120 קמ"ש נעשית ב-5.5 שניות. עוד שני דברים ביחס לנ"ל: למנוע זה צמודה תיבה אוטומטית 6 הילוכים של אייסין ויש לה פקדים על ההגה.
פריז 2014: פיג'ו 308 תהיה גם GT
צילום: מנהל
גם לוח המחוונים זכה לעדכון בגרסת ה-GT

כיול המתלים, מספרת פיג'ו, הוא ספורטיבי אבל נועד גם לנסיעה נוחה. ל-GT משככים שזכו לכוונון מחדש ולכריות סוף מהלך (Bump stops) הידראוליות לשיפור השקט. הקשחת המתלים היא בשיעור של 10% עד 20% (לפי הגרסה). מערכת SportPack התקנית ב-GT כוללת לא רק ביטול ESP וצליל ספורטיבי מודגש(!) אלא אחראית גם להגה קשה ומגיב יותר, מיפוי מתמסר של דוושת ההאצה ותגובה נמרצת יותר של התיבה האוטומטית. לטובת נהיגה נינוחה יותר אפשר לנטרל מאפיינים אלה.

כמובן, לא נפקד מקומן של מערכות בטיחות עכשוויות כמו מערכת בקרת שיוט אקטיבית, התרעה טרם תאונה, הכנת בלימה לקראת תאונה, ניטור נקודות מתות, עזר לחנייה במקביל ובניצב ועוד. בשלב זה אין צפי להגעתה של פיג'ו 308 בגרסת ה-GT החדשה ארצה.
פריז 2014: פיג'ו 308 תהיה גם GT
צילום: מנהל