400 אלף ש''ח?! זהו? לא יכולתם לגרד עוד קצת?
אני אמנם לא מזקני השבט אך צברתי לעצמי 27 שנות ניסיון חיים, מתוכם משהו כמו 22 שנים של חיבה קלילה לכל מה שיש לו ארבעה גלגלים והגה. לא ממש חולה הגה, יותר בכיוון של נשא. ועדיין, כמו כולם, אני מוצא עצמי לעיתים מתרפק על העבר, שתמיד נראה מאצ'ואיסטי ומסוקס, עם כלים פרועים, מאלמנים ומזהמים, ללא הגבלות מיותרות על הדציבלים.
לנצ'יה דלתא אינטגרלה מעוטרת בחסויות של מרטיני, צרפתיות חמימות שמרחו חיוכים בכל פניה ועיקול, איטלקיות יפיפיות נחות בצידי הדרכים, "מאסל קארס" אמיתיות ושריריות שלא פחדו משום איל נפט ושואגות לכולן שלהן המנוע הגדול והצמא מכולם!
לא קל לי בכלל לבחור, שלא לדבר על למצוא את הכלים המדהימים הללו, ועוד בתקציב כה זעום. איך מעדיפים את האחת על פני השניה? אם נסתכל על חצי הצילנדר המלא, לפחות אני לא צריך להתחשב בתחזוקה המופרעת שלהן...

לייעוץ חינם עם כתבי הרכב של אוטו חייג ל-3262* או לחץ כאן
ברור היה לי שאני זקוק למכונה שתחבר אותי לנהיגה ותיידע אותי על המתרחש דרך הידיים והישבן, כזאת שתאפשר התניידות יום יומית במינימום פשרות ובלי למשוך יותר מדי תשומת לב, אך עדיין תהיה בעלת יכולות למרוח לי חיוך על הפנים ולהאיץ את קצב פעימות הלב – במיוחד בסיבובים!
לבסוף נפל הפור, ומאחר ואני פרנקופיל לא קטן אשר שומר חסד נעורים לאנג'י (הוולקן שלי), נמצאה רנו קליאו ספורט כסופה דור 2, 149 אלף ק''מ, בציר 2003 – הרכב ללא רבב, נקי למשעי מתאונות ואף עבר לא מזמן את טיפול הטיימיניג היקר. לאחר מו''מ עם המוכר הוסכם כי 33 אלף שקלים יעשו את שנינו מרוצים.

חניית החלומות: ולעזאזל ההיגיון
צילום: תומר יפת, יצרנים
רנו קליאו ספורט, דור 2, מודל 2003, 33 אלף שקלים
אבל אין ספק שאני זקוק להנעה אחורית ואיזו נינג'ה בחנייה בכדי שזו תוכל להתהדר בטייטל של חניית חלומות (לפחות חלום קל בהקיץ, כי בשביל לאכלס חניית חלומות של ליל שינה טוב, הייתי צריך כמה מיליוני שקלים והאנגר שישמש כחניון).
במקרה של כפולת הנעה מוגדשת לא היה הרבה מקום להתלבטות – הרי הראויה היא בהכרח אחת בעלת מסורת ועבר אבולוציוני מפואר. יגעתי ומצאתי! – מיצובישי איוו 8 לבנה, שחושלה כמיטב המסורת היפנית בשנת 2005 ,הרכב אף משופר בטוב טעם ואולי אפילו אצליח להשתחל למקומות מעניינים בכמה מיאוצי דראג.
הבעלים טוען כי הרכב חד וקטלני כקטאנה, סגרנו על 5 מיליון ין יפני ובקבוק סאקה (כ-115 אלף ש''ח).
חניית החלומות: ולעזאזל ההיגיון
צילום: תומר יפת, יצרנים
מיצובישי איוו 8, כאן צבועה כסף. המחיר: 115 אלף שקלים
כעת נותרה הבחירה הקשה מכל, הנעה אחורית חזקה. הפנטזיות מציפות את מוחי אך ההיצע בלוחות דל. מנסה למקד את עצמי – M3 אגדית? שרירנית אמריקאית? קלסיקה איטלקית? לעזאזל, נותרו לי רק 252 אלף ש''ח...
ההתלבטות הייתה קשה והלב לא מוכן להתפשר. ההתעללות המזוכיסטית של לפקוד את הלוחות בכל רגע פנוי בעודי תר אחרי המפלצת הברוטלית, כזאת שתספק טעם של פעם בשילוב מודרניזציה קלה ואיכות חיים שפויה (אחרי הכל כבר יש לי חיית מסלול מוגדשת והארדקוריסטית וספורטיבית קטנה ויום יומית) הייתה כמעט בלתי נסבלת...
לבסוף נמצאה C63 סדאן 2009 עם 77 אלף ק''מ, בעלות של 220 אלף שקלים. מה שהותיר אפילו מעט עודף לרכישת כמה סטים של צמיגים נוספים וכמה מיכלי דלק בודדים. מנוע 6.2 ליטר אטמוספרי שמשגר את 457 הסוסים שלו לגלגלים הנכונים, בזמן שאני ספון במושב העור האוחז והמפנק. כמעט ללא סממנים מסגירים שיקשו על מערכת היחסים עם השוטרים, אני נע במפלצת האלגנטית בין בני התמותה שאינם מבינים את התשוקה לנהיגה באין מפריע...
חניית החלומות: ולעזאזל ההיגיון
צילום: תומר יפת, יצרנים
מרצדס C63 AMG, ללא מגדש ומ-2009, במחיר 220 אלף שקלים
אאוץ'! לפתע המציאות הולמת, דופקת ומזכירה מה קורה בחשבון הבנק האמיתי שלי, ומה אפשר לקנות בסכום הנ"ל.
כנראה שלא נותרה לי ברירה אלא להמשיך לחסוך ולהמתין, לא סתם אומרים כי טיימיניג זה הכל...

לייעוץ חינם עם כתבי הרכב של אוטו חייג ל-3262* או לחץ כאן


גל מילמן נוהג בסיטרואן וולקן ובתור יועץ באוטו, מדבר רוב היום על משפחתומטיות ומיני ידניות. פלא שהדמיון שלו משתולל?

חניית החלומות: ולעזאזל ההיגיון
צילום: תומר יפת, יצרנים
לא נסגור עם עוד תמונה של הוולקן של מילמן?