בשנת 2001 החליטה יגואר לנסות את מזלה בפלח המנהלים-פרימיום והציגה את ה-X-טייפ, מכונית סלון קומפקטית שהזכירה במראה את ה-XJ דאז. למרות הדמיון החיצוני למכונית הפאר הבריטית, מתחת לעור ה-X-טייפ עשתה שימוש ברכיבים שהושאלו מפורד מונדיאו העממית (דור שני), וכמו שיגואר גילתה זה לא בדיוק היה המתכון להצלחה מול הגרמניות. הייצור הופסק כבר לפני שנים (אי שם בשנת 2009) ומאז נשמעו הצהרות על חזרה לסגמנט. כעת, פחות מחודש לפני פתיחת השערים בתערוכת פריז, יגואר חושפת את המתחרה החדשה שלה בסגמנט, ה-XE החדשה.
 
יגואר XE נחשפה, הגרמניות נכנסו לכוננות
צילום: מנהל
יגואר חוזרת לפלח המנהלים-פרימיום עם ה-XE
 
ה-XE לוקחת את המראה מוכר של מכוניות הסדאן הגדולות של יגואר (ה-XJ וה-XF), אך מציגה פרשות מעט יותר דינאמית, אולי תודות למידות הקומפקטיות (ביחס לאחיות הגדולות כמובן). גם תא הנוסעים מציג מראה "יגוארי" ברור, עם דמיון מסוים דווקא ל-XJ. תמצאו כאן את החוגה המסתובבת של יגואר לשליטה על תיבת ההילוכים, במרכז הקונסולה ישנו צג מגע גדול (8 אינץ') כצו האופנה והיא מצוידת בתצוגה עילית. כמובן שה-XE מתהדרת בלא מעט מערכות בטיחות חדשות, ביניהן ניתן למנות מערכת בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת "בקרת שיוט בתנאי אחיזה קשים" המסוגלת לדאוג באופן עצמאי להתקדמות הרכב במהירויות של עד 30 קמ"ש (בתנאי שלג, למשל) ועוד.
 
 
יגואר מספרת כי לכבוד ה-XE פותחה פלטפורמה חדשה מהיסוד וכרגיל, מרחיבה על שימוש באלומיניום במטרה לחסוך במשקל המכונית, כאשר הפעם כ-75% מעבודת הפח (כולל השלדה) עשויים מאלומיניום. וכך, למרות שהמידות החיצוניות דומות לאלה של המתחרות (467 ס"מ אורך, 185 ס"מ רוחב, 141.5 ס"מ גובה ובסיס הגלגלים של 283.5 ס"מ), היא מציבה את כך מאזניים על 1,474 ק"ג בלבד לגרסת ה-3.0 ליטר (מגדש-על) הבכירה. מדובר על חיסכון של כ-100 ק"ג ביחס למתחרות בעלות מנועים מקבילים. מרשים.
 
יגואר XE נחשפה, הגרמניות נכנסו לכוננות
צילום: מנהל 
היא תוצע עם מגוון רחב של מנועי דיזל ובנזין

בשלב זה יגואר חשפה שני מנועים איתם תוצע ה-XE – מנוע דיזל בנפח 2.0 ליטר (163 כ"ס, 38.7 קג"מ) ומנוע בנזין (שישרת את גרסת ה-S החצי-ספורטיבית) המוכר לנו מה-F-טייפ – V6 בנפח 3.0 ליטר (מוגדש-על) המפיק 340 כ"ס ו-45.8 קג"מ. עם מנוע הדיזל היגואר הזו מציגה צריכת דלק ממוצעת של למעלה מ-26 ק"מ לליטר, ועם מנוע הבנזין יגואר מתפארת בנתון תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.1 שניות בלבד. בהמשך תציג יגואר גרסאות נוספות למנוע הדיזל וכן גם מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר. בכל מקרה, הכוח עובר לגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים ידנית (6 יחסים) או אוטומטית (8 יחסים) בהתאם לגרסה.
 
בשלב זה יגואר עדיין שומרת חלק מהפרטים לעצמה, והיא מבטיחה שכל הפרטים החסרים יחשפו עם פתיחת תערוכת פריז בתחילת חודש אוקטובר. תחילת השיווק באירופה מתוכננת לרבעון הראשון של שנת 2015.