אחרי 12 שנות שירות של הדור היוצא, שלוש שנות פיתוח (במהלכן הוצגו שלושה רכבי קונספט) ושלל "הדלפות" מוקדמות של היצרנית – וולוו חשפה את הדור החדש של ה-XC90 – רכב הפנאי הגדול של החברה. "היום הזה מסמן את תחילתו של עידן חדש בחברה...אנו לא משיקים רק מכונית חדשה, אנו משיקים את המותג מחדש...סולל את הדרך למכוניות שיבואו בשנים הבאות...". אלה רק חלק מההצהרות שהפריחו בכירי וולוו לאוויר, וכן, ברור שחשיבותו לחברה גדולה – וולוו בונה על ההצלחה של וולוו XC90 את עתידה.
 
 
 
החלק המרכזי שנותר באפלה היה עיצובו של הדור החדש, וכעת וולוו חשפה גם אותו. מבחינת השבדים ה-XC90 מציג לראשונה את הפנים החדשות של רכבי וולוו העתידיים ואת קו העיצוב העדכני של היצרנית שילווה אותה בשנים הקרובות. החזית החדשה והרבועה כוללת שבכה גדולה, במרכזה מונח סמל היצרנית בצורה אלגנטית מבעבר ויחידות תאורה הכוללת תאורת לד-יום שעוצבה בהשארת הפטיש של 'תור', אל הרעם הנורדי, לא פחות. ה"כתפיים" הרחבות שמאפיינות את רכבי וולוו לדורותיהם נוכחות גם כאן ויחידות התאורה האלגנטיות מאחור משלימות מראה מודרני ונעים, אך כזה שנראה מאוד "וולוו" ומזוהה עם היצרנית.
 
נחשף לראשונה: וולוו XC90 חדש
צילום: מנהל 
יחידות התאורה של תור? יש
 
תא הנוסעים מציג את הסגנון החדש של השבדים בעיצוב הפנים, ונפרד לשלום מהקונסולה ה"צפה". במרכז הקונסולה בולטת מערכת מולטימדיה עם צג מגע גדול דרכו ניתן לתפעל את מערכות הרכב. בנוסף, השבדים מבטיחים תא נוסעים יוקרתי ואיכותי מבעבר, ובמבט ראשון בתמונות נראה שבהחלט יש למה לצפות.
 
וכמובן שנושא הבטיחות לא נזנח. מעבר למערכות הבטיחות המוכרות של היצרנית, כולל מערכת ה-' City Safety' שתוצע כסטנדרט, וולוו מציגה שתי מערכות שעושות כאן את הופעת הבכורה שלהן. הראשונה היא מערכת בלימה אוטונומית שיכולה לפעול גם בצמתים (פניתם ימינה בצומת ולא שמתם לב שיש רכב עומד ב"חנייה כפולה", למשל). השנייה היא מערכת המנטרת את תנועת הרכב, ובמידה והיא מזהה אפשרות לתאונה (ירידה מהשוליים נניח) היא תכין את מערכות הבטיחות ונוסעים לתאונה (קצת בדומה למערכת ה-'Pre-safe' של מרצדס).
 
נחשף לראשונה: וולוו XC90 חדש
צילום: מנהל 
הצצה לעתיד של וולוו
 
יחידות ההנעה של הדגם יתבססו על שני מנועים בלבד, שניהם בנפח 2.0 ליטר ובעלי ארבעה צילינדרים. אגף הדיזל יציע הספקים שינועו בין 190 כ"ס ל-225 כ"ס ממנוע טורבו דיזל (כפול מגדשים בגרסה הבכירה). באגף הבנזין ה-XC90 יוצע עם הספקים של בין 245 כ"ס ל-320 כ"ס בגרסת ה-T6 הבכירה (מגדש טורבו ומגדש-על). בראש ההיצע תעמוד גרסת הפלאג-אין ההיברידית החדשה (שתכונה T8) שתציע לרשות הנהג כ-400 כ"ס (מהמנוע של ה-T6 ומנוע חשמלי) ותאפשר נסיעה על חשמל לטווח של 40 ק"מ. ה-XC90 יוצע עם הנעה קדמית או כפולה (בהתאם לגרסה), כאשר בכל מקרה כל המנועים ישודכו לתיבת הילוכים אוטומטית עם שמונה יחסי העברה.
 
וולוו XC90 החדש מבטיח המון על הנייר, ועבור היצרנית הוותיקה מדובר במעין מצג יכולת מרשים שישליך גם על העתיד. הרכבים הראשונים יגיעו לכבישי אירופה כבר בתחילת שנת 2015, ולאחר מכן ה-XC90 צפוי להגיע גם אלינו.
 
לפרטים נוספים על וולוו XC90 החדש: