סקודה עסוקה כבר כמה שבועות בתהליך החשיפה של הפאביה החדשה. אחרי שחשפה איור ראשון ומספר פרטים טכניים על הדור החדש של סקודה פאביה, היצרנית הצ'כית בחרה לשחרר היום תמונות רשמיות ראשונות. שאר הפרטים, כך סקודה, ימסרו עם ההצגה הרשמית של המכונית שמתוכננת לתערוכת פריז הקרבה, אבל לא נופתע אם יחשפו פרטים נוספים לפני כן.
 
לייעוץ חינם עם כתבי הרכב של אוטו על כל דגמי סקודה חייג ל-3262* או לחץ כאן

סקודה חשפה את התמונות בצמוד ל"ראיון" שערכה עם ג'וזף קאבן (Jozef Kabaň), המעצב הראשי של הפרויקט. קאבן מספרי כי הפאביה החדשה שאלה אלמנטים מהקונספט ויז'ן C שהוצג מוקדם יותר השנה (באמת?), והמטרה הייתה להעניק לפאביה מראה דינאמי וחד מבעבר מבלי לוותר על הזהות של סקודה. הוא מרחיב ומספר על פאביה חדשה, כזו שפונה יותר מבעבר גם לרגש, אך עדיין לא מוותרת על השימושיות שמצפים למצוא במכוניות החברה. טוב, מישהו נשמע מרוצה.
 
סקודה פאביה חדשה: תמונות ראשונות
צילום: מנהל 
סקודה חשפה את הפאביה החדשה. ההצגה הרשמית מתוכננת לתערוכת פריז
 
בכל מקרה, הפאביה החדשה אכן נראית שונה מזו המוכרת, עם חזית בעלת נוכחות בולטת הכוללת את יחידות התאורה העדכניות של היצרנית (שמזכירות את אלה של היטי או האוקטביה, למשל). מאחור השינוי בולט לא פחות, עם חזרה לעיצוב רבוע יותר שמזכיר את זה של הדור הראשון דווקא ואימוץ יחידות תאורה בצורת C שהפכו לאחד מסממני העיצוב הבולטים של סקודה בשנים האחרונות. קאבן מספר כי גם תא הנוסעים יציג קפיצה קדימה בכל הקשור לעיצוב (כולל אופציה לשיקוף הטלפון הנייד על מסך מערכת המולטימדיה), אך לא מפרט הרבה מעבר. סקודה מצידה טרם חשפה תמונות של תא הנוסעים.
 
סקודה פאביה חדשה: תמונות ראשונות
צילום: מנהל 
הפאביה קיבלה את יחידות התאורה המשפחתיות מלפנים

הפאביה החדשה תהיה קצרה ונמוכה במעט מהדור היוצא עם אורך של 399 ס"מ וגובה של 146 ס"מ, אך היא תהיה רחבה ב-9 ס"מ – ממדים שאמורים, כמו שהמעצב התכוון, להעניק לה פרופורציות דינאמיות יותר. היצע המנועים יחל עם מנוע הבנזין המוכר מהסיטיגו – 3 ציל' בנפח 1.0 ליטר שיוצע בשתי רמות הספק (60 כ"ס או 75 כ"ס). מעליו יוצע מנוע TSI בנפח 1.2 ליטר עם הספק של 110 כ"ס כאשר סביר להניח כי תוצע גם גרסת ביניים. אגף הדיזל יציע מנוע אחד – 1.4 ליטר טורבו, 3 ציל', שיוצע בהספקים שינועו בין 75 כ"ס ל-105 כ"ס.
 
כאמור, סקודה עתידה לחשוף את הפרטים החסרים על הדור החדש של סקודה פאביה לקראת תערוכת פריז הקרבה שתפתח את שעריה בחודש אוקטובר הקרוב.