רק לפני כמה שבועות סיפרה לנו לנד רובר על הביקור שלה בנורבורגרינג, אז קבעה עם ה-SVR זמן מרשים של 8:14 דקות להקפת המסלול. כעת היצרנית הבריטית חושפת בפנינו את לנד רובר ריינג' רובר ספורט SVR הסדרתי, הרכב החזק והמהיר ביותר שייצרה מעולם. ומעבר לאוסף המספרים המרשים שהרכב הזה נושא עימו, הוא גם הרכב הראשון שמוצג תחת המיתוג מחדש שעברה חטיבת הביצועים של לנד רובר ויגואר שתיקרא בקיצור SVR (השם המלא של החטיבה הוא Special vehicle operations). וכן, לנד רובר (וגם יגואר) מתכוונת להציג בעתיד דגמים נוספים תחת המותג החדש.
 
 
ונתחיל מהחלק היותר מעניין בסיפור של הענק הכחול הזה, המנוע. זהו אותו מנוע V8 (מוגדש-על) המוכר לנו מהריינג' רובר ספורט הרגיל, אך כאן הוא מפיק 542 כ"ס (32 כ"ס יותר) ולא פחות מ-69.3 קג"מ (עליה של 5.6 קג"מ). העסק הזה משודך לתיבת הילוכים בת שמונה יחסי העברה של ZF, שמסייעת להעביר את הכוח לכל ארבעת הגלגלים. את התאוצה ל-100 קמ"ש הריינג' הזה מסיים בתוך 4.7 שניות בלבד (5.3 שניות לגרסה ה"רגילה") והמהירות המרבית עומדת על 259 קמ"ש (לעומת 254 קמ"ש).
 
לנד רובר ריינג' רובר ספורט SVR – כל הפרטים
צילום: מנהל
לא ברור אם הקסדה מגיעה כסטנדרט
 
כדי לרסן את המסה האדירה (2,335 ק"ג), לנד רובר הקשיחה את המתלים (עצמות עצה כפולות מלפנים, רב חיובי מאחור) ואת שלדת המונוקוק של הריינג'. על הקשר עם הכביש יופקדו צמיגים במידה 275/45 עם חישוקים בקוטר 21 אינץ', כאשר כאופציה יוצע סט צמיגים במידה 295/40 עם חישוקי ענק בקוטר 22 אינץ'. גם מערכת ההנעה הכפולה של הריינג' זכתה לטיפול, ולטענת לנד רובר היא כוילה כך שתתאים יותר לנהיגת כביש ספורטיבית.
 
 
 
כמובן שה-SVR עבר גם טיפול קוסמטי, שכולל פגושים אגרסיביים יותר מלפנים ומאחור, חישוקים ייחודיים, שלל תגי SVR ועוד כמה נגיעות שמטרתן להעניק לו מראה דינאמי שמתאים יותר לייעודו החדש. בתא הנוסעים תמצאו מושבי ספורט חדשים, שילוב של סיבי פחמן ברחבי התא וגלגל הגה ספורטיבי יותר למראה.
 
 
לנד רובר ריינג' רובר ספורט SVR – כל הפרטים
צילום: מנהל 
ענק כחול וחזק במיוחד
 
אה, ועוד דבר. לנד רובר מרגישה, גם ברכב מסוג זה, מחויבת להציג לראווה את יכולת השטח של רכביה. לכן גם הפעם היא מאריכה בדיבורים על מהלך המתלה הנדיב של הריינג' (כזכור, מתלים מתכווננים), על מערכת ה"טריין ריספונס" שעברה עדכון ועל הימצאותו של יחס העברה נמוך. אנחנו בספק אם מישהו מהרוכשים יעז לרדת עם ה-SVR לשטח טכני באמת (במיוחד עם צמיגי הכביש האלו), אבל אם זה עושה ללנד רובר טוב, אז שיהיה.
 
המחיר בבריטניה נקבע על 93,450 ליש"ט, שהם כ-550,000 שקלים לפני מיסים. את החשיפה הראשונה מול קהל תערוך לנד רובר בפאבל ביץ' בסוף השבוע הקרוב, כאשר רכבים ראשונים יגיעו לכבישי אירופה רק במהלך הרבעון הראשון של שנת 2015.