לאור הדומיננטיות של מרצדס בעונה הנוכחית, והמרוץ המרשים שנערך בשבוע שעבר בגרמניה, היה מפתיע לגלות כי הקבוצה הגרמנית נשארה מאחור לאורך רוב המרוץ הגשום שנערך בהונגריה. ההתחלה, כרגיל לעונה, הייתה מבטיחה עבור רוזברג עת זכה לזנק מהפול פוזישן במרוץ לאחר מקצה דירוג מוצלח. המילטון לעומת זאת פרש ממקצה הדירוג לאחר שמנוע המכונית שלו עלה בלהבות וזינק במרוץ מהמקום הלפני אחרון.
ואם זה לא הספיק, כבר בהקפה הראשונה (בפניה השנייה במסלול) המילטון נכנס לספין שכמעט ונגמר במפגש כואב עם גדר הבטיחות. למרות זאת, הבריטי החביב, הפתיע עם תצוגת יכולת מרשימה וטיפס במהלך המרוץ במקומות. ההתקדמות המרשימה הגיעה עם לא מעט דרמה עת מנהלי הקבוצה פקדו על המילטון להאט ולתת לרוזברג הבמה. המילטון התחרותי לא נשמע להוראות הקבוצה, נלחם על מקומו ובא על שכרו – הוא סיים את המרוץ בהונגריה על הפודיום, במקום השלישי (רוזברג סיים רביעי).
פורמולה 1, הונגריה: רד-בול ופרארי בראש
צילום: מנהל
המילטון התמודד בצורה מצוינת על התחלה גרועה וסיים על הפודיום

אבל הדרמה האמיתית התחרשה מלפנים. פרננדו אלונסו מפרארי הפגין דומיננטיות לאורך רוב המרוץ. לרגע היה נדמה כי הוא הולך לעצור תקופת יובש של 15 חודשים ללא ניצחון שלו או של פרארי, אך אז, ממש לפני סוף המרוץ, ריקרדו מרד-בול פרץ קדימה (אלונסו הסתפק בשתי עצירות להחלפת צמיגים – הימור שלא השתלם) וקטף את הניצחון.

במקום החמישי סיים פליפה מאסה, שאחרי שני מרוצים מאכזבים נהנה מהפתיחה מוצלחת, אך החל לאבד מקומות בדירוג בעיקר בגלל בחירת צמיגים לא מוצלחת. במקום השישי סיים ראיקונן, שבשבילו מדובר במיקום הטוב ביותר העונה. סבסטיאן פטל סיים במקום השביעי לאחר שגם הוא נכנס לספין לקראת סוף המרוץ.
פורמולה 1, הונגריה: רד-בול ופרארי בראש
צילום: מנהל
שלישיית פודיום לא אופיינית לעונה

גרנד פרי הונגריה
1. דניאל ריקרדו – רד-בול
2. פרננדו אלונסו – פרארי
3. לואיס המילטון – מרצדס
4. ניקו רוזרג – מרצדס
5. פליפה מאסה – וויליאמס
6. קימי ראיקונן – פרארי
7. סבסטיאן פטל – רד-בול
8. ואטרי בוטאס – וויליאמס
9. ג'ן אריק ורגן – טורו-רוסו
10. ג'נסון באטון – מקלארן

אליפות העולם
1. ניקו רוזברג – 202 נק'
2. לואיס המילטון – 191 נק'
3. דניאל ריקרדו – 131 נק'
4. פרננדו אלונסו – 115 נק'
5. ואטרי בוטאס – 95 נק'
פורמולה 1, הונגריה: רד-בול ופרארי בראש
צילום: מנהל
אלונסו דלק אחרי מאסה לאורך חלק גדול מהמרוץ
אליפות העולם לקבוצות
1. מרצדס – 393 נק'
2. רד-בול – 219 נק'
3. פרארי – 142 נק'
4. ווליאמס – 135 נק'
5. פורס-אינדיאה – 98 נק'