בשקט בשקט ניסאן ישראל מתחילה בשיווק שני דגמים המגיעים אלינו, לראשונה מזה שנים, מהשוק הצפון אמריקאי. זאת על פי מידע מוקדם שהגיע למחלקת הייעוץ של מגזין "אוטו", וקיבל אישור מהגורמים הרלוונטיים כי ניסאן ישראל החלה בשיווק הדגמים, אך בצורה "שקטה" בשלב זה.

נכון לעכשיו מדובר בשתי מכוניות: הראשונה שתגיע היא ניסאן אלטימה, משפחתית גדולה שבארה"ב מתחרה במכוניות כמו שברולט מאליבו. המכונית השנייה היא ניסאן מקסימה, משפחתית "פול-סייז" (מקבילה לשברולט אימפלה) שחוזרת אלינו אחרי היעדרות ארוכה. מדובר בשני דגמים גדולים יחסית, שיכניסו את היצרנית היפנית לסגמנטים בהם היא לא שיחקה תפקיד בשנים האחרונות בשוק המקומי (כאמור, ניסאן מקסימה שווקה בעבר בישראל ואף נחלה הצלחה נאה).
ניסאן מקסימה חוזרת לישראל, ומביאה איתה את האלטימה
צילום: מנהל
האלטימה תגיע במחיר תחרותי לקבוצה
המחירים יחלו ב-174,900 שקלים לניסאן אלטימה, שתגיע מצוידת במנוע בנזין (ארבעה צילינדרים) בנפח 2.5 ליטר, בהספק של 185 כ"ס (24.8 קג"מ), ותיבת הילוכים רציפה (תהיה גם גרסה מאובזרת יותר ב-199,900 שקלים). ניסאן מקסימה כבר תעלה החל מ-236,000 שקלים, והיא תגיע מצוידת במנוע V6 בנפח 3.5 ליטר, עם הספק של 290 כ"ס (36 קג"מ), כאשר גם הוא מוצע עם תיבה רציפה. נכון לעכשיו היבואנית טרם פרסמה פרטים נוספים אודות צמד המכוניות, אך מותר להניח כי האלטימה תגיע ברמות אבזור (נוחות ובטיחות) התואם את המקובל בתחום בעוד המקסימה תגיע ברמת גימור מפוארת יותר.

כפי שסיפרנו לכם בעבר, כבר בסוף שנת 2011 אישר משרד התחבורה לניסאן ישראל להביא ארצה מכוניות אמריקניות שעומדות בתקינה של צפון אמריקה ולא רק בזו האירופית. עד אז אישר משרד התחבורה ייבוא מכוניות כאלה רק ממותגים אמריקנים, וזו הייתה הפעם ראשונה שיצרנית יפנית זכתה באישור כזה, שהגיע כחלק משינוי תקנות הרכב הישראליות.