תעשיית הרכב העולמית, ובמיוחד זו האירופאית, נמצאת במרוץ מתמיד לעבר מנועים חסכוניים יותר ומזהמים פחות, עם סדרת תקנים הולכת ומחמירה. עכשיו מגיע תורו של היורו 6, שמבטיח רמת פליטת מזהמים נמוכה מבעבר. אמיל קרעין, מנכ"ל קבוצת רכבי הובלה והיסעים בכלמוביל, סיפר על כוונה להתחיל ביבוא גרסה היברידית לקאנטר, המשאית הקלה של פוסו, שתעלה כ-230-220 אלף שקל ואמורה להיות חסכונית יותר בכ-20% בצריכת הדלק בפרופיל נסיעה אופייני.

מנועי היורו 6 החדשים עומדים במטרת הזיהום הנמוך בעזרת שילוב בין הטכנולוגיות המוכרות בנושא – EGR (החזרת גזי פליטה אל הצילינדר), DPR (מסנן חלקיקים) ו-SCR (קטליזטור אקטיבי, שמשתמש באוריאה לנטרול חנקות). תוספת המערכות הפכה את המנועים לכבדים יותר, ולכן השקיעה מרצדס מאמצים בהפחתת משקל שאר חלקי הרכב, ובעיקר משקל השלדה, בנסיון לקזז חלק מעלית המשקל.
צילום: מנהל
הנבחרת הירוקה של מרצדס
כמו כן, הציגה מרצדס דגמים חדשים, האמורים להתאים בצורה טובה יותר לנישות עבודות התשתית וההפצה, וכך לאפשר עבודה יעילה וחסכונית יותר. "אנחנו נביא מגוון רחב של דגמים וגרסאות, גם כאשר זו לא תהיה הדרך הכי רווחית" אמר אמיל קרעין במסיבת העיתונאים "מתוך אמונה כי זו הדרך הנכונה ליצור שוק משוכלל ומתקדם". הדגמים החדשים הם האנטוס – המיועד להפצה עירונית במשקל גבוה ומבוסס על האקטרוס המוכרת, אך עם קבינה נמוכה יותר (לכניסה קלה) וקלה יותר (ליכולת נשיאה משופרת) – והארוקס המיועדת לעבודות תשתית הדורשות יכולת נסיעה בשטח, ומתאפיינת בשלדה מחוזקת, מרווח גחון גדול יותר ומגוון רחב של אופציות הנעה ומנועים.