איגוד היורו NCAP מסר את תוצאות מבחני הריסוק של יונדאי i10 וגם של מרצדס C קלאס החדשות. מרצדס מקבלת את הציון המרבי בן חמישה כוכבים במדד הריסוק ל-C קלאס החדשה, כאשר היא מצליחה להצטיין כמעט בכל סעיף. את מבחן הריסוק היא מסיימת בתוצאות מרשימות: הגנה על ילדים – 84 אחוז, הגנה על מבוגרים – 92 אחוז, והגנה על הולכי הרגל – 77 אחוז. הגנת מערכות בטיחות אקטיביות: 70 אחוז.
מרצדס C קלאס, עומדת בציפיות
יונדאי לעומתה, אכזבה עם ארבעה כוכבי ריסוק בלבד. האכזבה גדולה בייחוד לאור שאחותה התאומה, הפיקנטו לבית קיה, קטפה ציון מרבי של חמישה כוכבי בטיחות. תוצאות מבחן הריסוק: הגנה על ילדים: 80 אחוז, הגנה על מבוגרים – 79 אחוז, והגנה על הולכי רגל – 71 אחוז.
בסעיף מערכות הבטיחות האקטיביות, אחת מהנקודות החלשות עבורה במבחן, היונדאי הקטנה זכתה ב-56 אחוז בלבד, בעקבות חוסר במערכת בלימה אוטומטית שעוזרת בהגנת הולכי רגל (מערכת שהופכת נפוצה יותר ויותר, גם בקרב מכוניות בקטגוריית המיני). בנוסף, במבחן הפגיעה בעמוד גילו כי קיים חשש מסוים לפגיעה בבית החזה.
הפתעה רעה ליונדאי
יש לציין שאיגוד היורו NCAP החמיר את דרישות מבחני הריסוק, כך שכעת קשה יותר לקבל את ציון חמשת הכוכבים הנכסף מאשר בשנת 2011, אז נבחנה המתחרה של קיה.