איך הכל התחיל?
בגיל 8 במשחקי מחשב, קארטינג בגיל 10 ומשם זה התגלגל והתגלגל.

איך נראה סדר היום המקצועי שלך?
מתחיל את הבוקר בריצה, בצהריים מגיע לקבוצה להתאמן על הסימולטור לקראת המרוץ הבא, בשעות אחר הצהריים אני מתאמן בחדר כושר, פיפי ולישון.

ספר על הרגע שהבנת שאתה "הולך" על נהיגה תחרותית?
בתקופה שהתחלתי להתחרות ברכבי פורמולה רנו באליפות אסיה, שם הבנתי שזה כבר הולך להיות העתיד לא משנה מה, אעשה הכל כדי להגיע לרמה הכי גבוהה ולהתפרנס ממרוצים.

מה אתה הכי אוהב במקצוע שלך?
את התחרותיות, הדבר שהמניע אותי הוא הרצון שלי תמיד להיות הכי טוב שאני יכול ולשאוף תמיד למקום ראשון. גם אם הייתי מתחרה במרוצי גמלים עדין הייתי שואף תמיד להוביל.
צילום: Stephan Morgenschweis, Ron Bijlsma, Alexander Trienitz
"הרצון שלי תמיד להיות הכי טוב שאני יכול ולשאוף תמיד למקום ראשון"
הרגשת פעם יחס שונה כמתחרה ישראלי בחוץ לארץ?
אף פעם לא. ההבדל היחיד בין מתחרה ישראלי לשאר המתחרים מחו"ל הוא היכולת להשיג ספונסרים, לדוגמא, במדינה שלנו שהספורט המוטורי מפותח בה בקושי, אף חברה לא באמת מתעניינת בנתינת חסות לנהג.

שתף אותי בסיפור מעניין על מפגש עם מעריצ/ה?
כל מעריצ/ה הוא סיפור משל עצמו. אחד הדברים היותר מוזרים שהיו לי הוא קשר עם מעריצה שהתפתח לקשר רציני.

יש לך אמונות טפלות, טקסים קטנים שאתה נוהג לעשות לפני מרוץ?
אין לי אמונות טפלות או דברים כאלה, אני גם ממש ממש לא מאמין בזה. עם הזמן הבנתי שככל שאני מתאמן ומוכן יותר למרוץ ככה המזל שלי גובר. יותר הגיוני.

מה דעתך על תחום הספורט המוטורי בארץ?

אני התחלתי בתקופה שלא היה חוק ספורט מוטורי והכל היה לא חוקי, לכן מבחינתי כיף לראות את ההתקדמות של המדינה בתחום. אומנם היא איטית ומסורבלת, אבל עדיפה מכלום כרגע.
צילום: Stephan Morgenschweis, Ron Bijlsma, Alexander Trienitz
ספורט מוטורי: "התקדמות איטית ומסורבלת, אבל עדיף מכלום"
על מה אתה ויתרת כספורטאי תחרותי?
הרבה דברים. בכל סוג ספורט שלוקחים ברמה רצינית והכי גבוהה צריך לעשות ויתורים. במקרה שלי מדובר בהתבגרות שלמה, שעות בבית ספר, זמן עם חברים, וחברה.

מהו הכביש הכי אהוב עליך לנהיגה?

במקרה שלי זה לא כביש, זה מסלול. המסלול רחובות של 'מקאו' הוא אחד המסלולים הכי אהובים עליי. לנהוג עם רכב פורמולה במהירות גבוהה בסמטאות צרות.

באיזה רכב אתה נוהג בחיים הפרטיים?
מחוץ למסלול, יונדאי ולוסטר. יש לי הפרדה מאוד רצינית בין המסלול לכביש הציבורי. פה בארץ בכבישים אני נוסע כמו סבתא. גם עם הייתי נוהג בסוסיתא הייתי שמח.

יש לך רכב חלומות?
אין לי רכב חלומות כלשהו. כל עוד יש לזה 4 גלגלים, מנוע והגה, אני מאושר.
צילום: Stephan Morgenschweis, Ron Bijlsma, Alexander Trienitz
ביום ביום נוהג בולוסטר
ציין שם של ספורטאי ישראלי מהתחום שאתה מעריך
לצערי במדינה שלנו יש מעט מאד פעילות של ספורט מוטורי. מאוד קשה להתפתח כספורטאי בתחום, ולכן כל אדם שמתחרה פה בארץ ויש לו רצון לעשות שינוי במדינה שלנו ולהיות מקצועי כמה שהוא רק יכול, מוערך מאוד מבחינתי.

יש לך דמות נערצת בארץ או בעולם?
אין לי דמות ספציפית שאני מעריץ. מכל ספורטאי מצליח ומוערך אני לוקח את הדברים הטובים.

מקצועית ואישית: איפה אתה רואה את עצמך עוד 5 שנים מהיום?
אלוף עולם במרוצי לה מאן, חי ומתקיים כנהג מרוצים מקצועי + כלב.

ביננו, יש זמן לבנות בין האימונים לטיסות והתחרויות?
יש זמן לכל דבר אם באמת רוצים, גם לחתונה. השאלה היא איפה זה עומד בסדר העדיפויות מול הקריירה.
צילום: Stephan Morgenschweis, Ron Bijlsma, Alexander Trienitz
זוגיות? לא כרגע
באילו קשיים נתקלת בדרך המקצועית?
בירוקרטיה ופוליטיקה הם חלק מהספורט הזה, ואני מאמין שחלק מכל דבר בחיים, כך יוצא שכל ספורטאי נתקל בקשיים כאלה ואחרי. אם זה הבירוקרטיה פה בארץ, או אם זו הפוליטיקה בתחרויות בחו"ל, זה פשוט חלק מזה. הקושי העיקרי שלי היה ונותר החיפוש אחר ספונסרים ונותני חסות פה בארץ.

אם לא היית נהג מרוצים, היית...?
ביחידה מובחרת כלשהי עם שאיפה לטייס. הצבא תמיד היה חלק משמעותי בחיי, גם בשירות הצבאי שלי עשיתי את התפקיד הכי משמעותי שיכולתי לעשות.

אילו היה ניגש אליך נער צעיר (או נערה, כמובן) שרוצה להיכנס לתחום, מה היית מייעץ לו/ה?
להתחיל קודם בקארטינג, לתת את כל כולו לזה, להשקיע בכושר, אימונים, תזונה, ומנטליות. ולשאוף תמיד להיות ראשון.
anat@auto.co.il