במסיבת העיתונאים של 'אלבר מוטו' הציגו דגמים חדשים של מותג דיאלים (Daelim), וגם פרזנטור מפתיע ושנוי במחלוקת שישחק בפרסומת החדשה שתעלה בטלוויזיה ובאינטרנט. רוני לייבוביץ', ה"אופנובנק" בשבילכם, היה השודד הכי מפורסם במדינה לפני יותר מעשרים שנה. לטובת מי שלא נולד עדיין או לא זוכר, בסוף שנות ה-80 החלה סדרת שודים של בנקים באזור השרון ומרכז הארץ, שהותירה את המשטרה מבולבלת מאד ונטעה את עם ישראל מול מסך הטלוויזיה בציפייה.
הייתה זו שורה של 21 מעשי שוד ומעט מאד מידע וראיות, כהשוד עצמו היה פחות מעניין מהסקרנות הגדולה של מי האדם שעומד מאחוריו. ידעו לספר כי מדובר בגבר חבוש קסדה, ומשם נגזר השם – ה"אופנובנק". לימים הסתבר שלייבוביץ' לרוב הגיע רגלית לבנקים אותם שדד, מה שבלבל את רשויות החוק שציפו לשודד הרוכב על דו-גלגלי.
חוזרים לדו-גלגלי
צילום: מנהל
"האופנובנק" - פרזנטור לגיטימי
על אף הרמת הגבות לגבי בחירת הפרזנטור, והשאלות הקשות שהופנו לחברה, נראה שמי שבחר ב"אופנובנק" בטוח בהחלטה שלו, וגם לייבוביץ' בעצמו מבין למה מתעסקים בסוגיה הזו, ואומר "אני את חובי שילמתי לחברה (8 שנות מאסר בפועל), וגם החזרתי כל שקל שלקחתי".
ויש גם בשורה: ביטוח חובה חינם לשנה לרוכשים
חברת אלבר-מוטו, יבואנית קטנועי ואופנועי דיאלים, הכריזה כי מהיום, כל מי שירכוש קטנוע או אופנוע חדש מהחברה, יקבל ביטוח חובה חינם – הטבה בשווי 3100-3500 שקלים, בהתאם לנתוני הרוכב. מדובר בהטבה בשווי של כ-20% ממחיר קטנוע 125 ממוצע, ואף מעט יותר מכך כאשר מדובר בקטנועי שליחים בסיסיים.
יש כמובן גם אותיות קטנות – מדובר בביטוח לרוכב "נורמטיבי", משמע מעל גיל 21, בלי עבר של שלילות או תביעות, ולשימוש פרטי. רוכבים אחרים יוכלו להשלים את הסכום הנדרש לעלות הפוליסה המתאימה להם. כמו כן, הביטוח הוא מהסוג הכולל השתתפות עצמית (עד סכום של 25,000 שקל) בפיצויי כאב, עוגמת נפש ואובדן ימי עבודה (אבל לא בעלות הטיפול הרפואי).
חוזרים לדו-גלגלי
צילום: מנהל
דיאלים רואד-ווין, 125 סמ"ק
ינון עמית, מנכ"ל אלבר אמר כי "יש המון בעלי רשיון לדו-גלגלי שלא מנצלים אותו בגלל הרתיעה מעלות הביטוח. בבדיקות שערכנו התברר כי זה החסם העיקרי מבחינת רוכבים פוטנציאליים רבים. אנחנו בטוחים כי המהלך שלנו יעזור להם לחזור לדו-גלגלי, ואחרי שיווכחו (או יזכרו) כמה זה נוח ופרקטי להגיע מקצה אחד של גוש דן לקצה השני ברבע שעה במקום בשעה ורבע, הם כבר ישארו על שני גלגלים".
חברת אלבר-מוטו, שהחלה למכור קטנועי דיאלים במרץ שעבר, מכרה ב-2013 כמעט 1400 כלים והתמקמה במקום השלישי בדרוג המותגים, אחרי סאנגיאנג וקימקו, ולפני פיאג'ו.