כבר סיפרנו לכם לא מעט על סיאט לאון בגרסת הקופרה הספורטיבית, ועל כך שהיא מאכלסת 280 כ"ס מתחת למכסה המנוע. אבל הידיעה הבאה מספרת טוב יותר מכל הסבר עיתונאי או הבטחה של יצרנית על יכולות דינאמיות. מספרים, יקיריי, מספרים. ואנחנו לא מדברים על מספרים יבשים או כאלו שמרשימים על הנייר, אנחנו מדברים על מספר בו לוקח להקיף את מי שהפך לאמת המידה של עולם הספורט המוטורי: מסלול הנורבורגרינג.
 
 
סיאט ביקרה עם הלאון קופרה במסלול המפורסם, וניפצה את השיא הקודם (8:07.97 דקות) למכוניות סדרתיות עם הנעה קדמית, שיא שקבעה רנו מגאן RS בשנת 2011 ושהוחזק על-ידה עד עתה. הלאון קופרה יצאה להקפה על המסלול ועצרה את השעון כ-9 שניות מוקדם יותר: 7:58.44 דקות. על גלגל ההגה והדוושות, היה אחראי בחור בשם ג'ורדי ג'ין, למי שלא מכיר: אלוף מרוצי הסלון של סיאט.
 
 
סיאט לאון קופרה שוברת שיא במסלול הנורבורגרינג
צילום: מנהל 
סיאט לאון קופרה. קבעה זמן שיא למכונית הנעה קדמית סביב המסלול המפורסם 
 
זמן זה שם את הקופרה לפני מכוניות ספורט אחרות, בעלות הנעה אחורית, יתרון סוסים לא מבוטל וגומי רחב משמעותיתן: קאדילק CTS-V למשל, או דודג' וויפר מהדור היוצא ואף אסטון מרטין DBS. יחד עם זאת, יש לציין שהקופרה נהנתה ממזג אוויר נוח עם טמפרטורה שנעה סביב ה-10 מעלות צלזיוס ואספלט יבש. המכונית נעלה צמיגי מישלן פיילוט ספורט 2, ומפרט המכונית היה זהה לזו שתמצאו (בהמשך השנה) באולם התצוגה.
 
 
כזכור, לסיאט לאון קופרה יש 280 סוסים ו-35.6 קג"מ המגיעים ממנוע מוגדש טורבו בנפח 2.0 ליטר. התאוצה מעמידה למאה קילומטרים בשעה אורכת רק 5.7 שניות, והמהירות המרבית מוגבלת ל-250 קילומטרים בשעה. המתלים בעלי מספר אפשרויות כיול הנשלטות מתא הנוסעים, והכי חשוב – היא מצוידת בדיפרנציאל מוגבל החלקה שבוודאי סייע לה לקבוע את התוצאה המרשימה.