בשנת 2008 פולקסווגן נתנה חיים לשם מהעבר, והציגה את פולקסווגן שירוקו. שש שנים חולפות, ועת היצרנים מכינים את הדגמים והגרסאות החדשות או המחודשות לקראת תערוכת ז'נבה, מחליטה פולקסווגן להציג את מתיחת הפנים של מכונית הקופה הבוגרת (אך נאה) שלה.
 
 
יש אמרה מפורסמת הטוענת ש"סוס מנצח לא מחליפים", במקרה הזה הסוס המנצח הוא יותר מדימוי לעיצוב החיצוני מרשים של השירוקו. לכן, אל נא תצפו לשינוי עיצוב רציני של הדגם, אלא רק למספר קטן של נגיעות קוסמטיות. פגושים בעיצוב אגרסיבי יותר, גריל מחודש, דלת תא המטען עוצבה מחדש וגופי תאורה חדשים. נוספו גם צבעים חדשים למרכב, החל מלבן חדש ועד גוונים של אפור, אדום ו... תחזיקו חזק – גווני סגול. החישוקים הסטנדרטיים יהיו בקוטר 17 אינץ', כאשר תהיינה אפשרות לרכוש בתוספת מחיר חישוקים בקוטר 18 ואף 19 אינץ'.
 
פולקסווגן שירוקו חדשה, כמעט
צילום: מנהל 
פולקסווגן שירוקו המחודשת. שינויים קלים לעיצוב

לעומת שינויים קלים אלו תא הנוסעים מציג קפיצת דרך משמעותית יותר. בפולקסווגן מספרים על שימוש בחומרים איכותיים יותר, סט שעונים חדש במרכז הדשבורד, פתחי אוורור חדשים ועוד נגיעות.
 
בצד המכאני פולקסווגן ממשיכה עם מנועי ארבעת הצילנדרים המוגדשים שלה. הם מדווחים על שיפור הספק (קל) ופעולה חסכונית יותר (קצת יותר משמעותי – פולקסווגן מדווחת על שיפור של עד כ-20 אחוזים לעומת הדור הקודם). ההיצע יחל ב-1.4 ליטר עם 122 סוסים, ו-2.0 ליטר בהספקים שינועו בין 177 סוסים ועד 276 סוסים. תיבות ההילוכים כצפוי יגיעו בצמד אפשרויות, ידנית עם שישה הילוכים או את ה-DSG, תיבה אוטומטית-רובוטית כפולת מצמד.
 
פולקסווגן שירוקו חדשה, כמעט
צילום: מנהל 
פולקסווגן שירוקו המחודשת. שיפור בנתוני צריכת הדלק
 
השיווק באירופה יחל באמצע אוגוסט. פולקסווגן שירוקו המחודשת עתידה להניח את גלגליה על אדמת ארץ הקודש בתחילת 2015.