טויוטה, יצרנית הרכב הגדולה בעולם, יצאה בקריאה לתיקון (ריקול) לכ-1.9 מיליון מכוניות מסוג טויוטה פריוס (מהדור השלישי) ברחבי העולם. מדובר במכוניות שנמכרו בין השנים 2009-2013, מתוכן כ-6,300 מכוניות בישראל.
היצרנית מוסרת כי ישנה היתכנות לכשל ביחידת הבקרה של ממיר המתחים במערכת ההיברידית. במקרה של כשל במערכת, המכונית תעבור לפעול במצב "בטוח", שיפחית את כוח המנוע משמעותית. במקרים חריגים התקלה יכולה להוביל לכיבוי המערכת ההיברידית בזמן נסיעה, ולהביא לעצירת הרכב. במקרה של תקלה ידלקו מספר נורות אזהרה בלוח המחוונים שיתריעו על כך. היצרנית מוסרת כי עד כה אף תאונה לא יוחסה לתקלה המערכת ההיברידית.
1.9 מיליון מכוניות פריוס נקראות למוסך
צילום: מנהל
טויוטה פריוס. כ-6,300 מכוניות נקראו לתיקון בישראל

כאמור, בארץ מדובר על קריאה לתיקון בהיקף של כ-6,300 מכוניות. בימים הקרובים תישלח הודעת זימון ללקוחות שרכבם נכלל בקריאת התיקון, בהתאם לנוהלי משרד התחבורה בנושא. במסגרת התיקון יבוצע עדכון תוכנה ליחידת הבקרה של מערכת ממיר המתח. משך התיקון צפוי לעמוד על כ-35 דקות, והוא יבוצע במרכזי השירות המורשים של טויוטה ללא עלות.

מחצית מן המכוניות שנקראו לתיקון נמכרו ביפן (כ-950 אלף מכוניות), כ-713 אלף מתוכן בארה"ב, 130 אלף מכוניות זומנו לתיקון באירופה, והשאר שווקו בחלקים אחרים של העולם. זו אינה הפעם הראשונה שטויוטה יוצאת בקריאה רחבה לתיקון. במסגרת "פרשת הריקול" המתוקשרת שהתרחשה בשנת 2010 יצאה טויוטה בקריאה לתיקון לכ-10 מיליון מכוניות שונות מתוצרתה בעולם, כאשר למעלה מ-33,000 מכוניות נקראו לתיקון בישראל.