שלג, קרח וצמיגים ממוסמרים הם מרכיב הכרחי במרוץ השני של סבב ה-WRC שמתקיים בשוודיה הקפואה. השנה המצב היה קצת שונה, עם טמפרטורות גבוהות מהממוצע (מעל האפס מעלות). זה אומר שאת חלק מהשבילים כיסתה שכבת קרח דקה בעוד היו שבילי עפר גורסי מסמרים, שלצידם דפנות שלג רכות שיבלעו לתוכן מכוניות בשמחה.

הראלי התחיל ברביעי בלילה, עם הסופר סטייג' בו ניצח אנדראס מיקלסן בפער של 0.8 שניות על פני אלוף העולף, סבסטיאן אוג'יר. ואולם, ההפתעה הגדולה הייתה המקום השלישי, שאויש ע"י אוט טאנאק (Ott Tanak) האסטוני. למחרת חיכו למתחרים כ-60 ק"מ שנפרסו על פני 7 מקטעים. היום התחיל עם שני ניצחונות של אוג'יר, שגם סיים את היום במקום הראשון. אחריו מתמקם מיקלסן שנהנה מיום מוצלח, שאף יכל לסיים ראשון, אך בחר לשמור על הצמיגים ואיבד 6 שניות במקטע האחרון של היום. אוט טאנאק המשיך להפתיע וסיים את היום במקום הרביעי, כולל ניצחון במקטע החמישי. הרבה תסכול נרשם מצידו של לאטוולה בתחילת היום ש"נפתח רע" כדבריו – הרגשה שהתהפכה לחלוטין בהמשך עת סיים במקום השלישי בסוף היום.
צילום: מנהל
פולקסווגן בראלי שבדיה. לאטוולה סיים במקום הראשון
בכל מקרה, אף אחד לא היה יכול להתכונן לדרמות שהתרחשו בבוקר יום שישי. אוג'יר איבד 4 וחצי דקות אחרי שפספס פניה והתחפר בשלג. כמו כן, טיירי נאוביל (יונדאי) סבל מתקלה מכאנית במכוניתו שגרמה לו לעצור מספר פעמים, ובסך הכול לאבד 41 דקות! (ואחרי הסטייג' הבא הוא נאלץ לפרוש). גם טאנאק סבל ממזל רע כשסבסב את מכוניתו בקטע כביש צר, ואיבד זמן רב כתוצאה מכך. בסוף היום לאטוולה עלה למקום הראשון, ופתח פער של 3.6 שניות, בין היתר בגלל ירידה של מיקלסן לתעלה ממנה יצא בקלות אבל "עם הרבה מזל" לטענתו.

מיקלסן התחיל את היום האחרון של הראלי בהתקפה על ההובלה, אבל טעות נוספת במקטע 18 הובילה אותו למפגש עם תעלה נוספת, ואיבוד של 25.7 שניות כתוצאה מכך. לאטוולה הצליח לשמור על ההובלה שלו לאורך כול היום (וגם לחגוג ניצחון סטייג' מספר 300 בקריירה). כך, בסוף היום ובסוף הראלי, לאטוולה מסיים ראשון – 53.6 שניות לפני מיקלסן – לו זהו פודיום ראשון ב-WRC. את המדרגה האחרונה בפודיום תפס מאדס אוסטברג, 59.5 שניות אחרי המוביל, ובפעם הרביעית ברציפות בראלי שוודיה.
צילום: מנהל
אוג'יר לא כיכב בראלי הזה, אבל פולקסווגן עדיין בלטה
אלוף העולם לעונת 2013 הצליח להתאושש בצורה מרשימה אחרי שמצא עצמו בתעלה. הוא התדרדר למקום ה-20 במהלך המרוץ, אבל בזכות נהיגה מצוינת סיים את הראלי במקום ה-6. בעקבות זאת לטוולאה תופס גם את המקום הראשון באליפות, כשהוא מקדים את אוג'יר ב-5 נקודות.

במקביל למרוץ בשוודיה, נערך ראלי למכוניות קלאסיות. את ראלי הקלאסיות ניצח פטר סולברג כשהוא נוהג בפורד אסקורט משנות ה-70 (שכנראה נסעה בעיקר על הצד עם הרבה נעילה נגדית). המרוץ הבא בסבב הראלי העולמי יערך במקסיקו בין התאריכים 6-9 למרץ. אנחנו, כמובן, נשוב ונעדכן.
דירוג ראלי שוודיה:
1. יארי-מאטי לאטוולה (פולקסווגן) – 3:00:31.1 (27 נק')
2. אנדריאס מיקלסון (פולקסווגן) – 53.0+ (18 נק')
3. מאדס אוסטברג (סיטרואן) – 59.5+ (18 נק')
4. מיקו הירבונן (סיטרואן) – 2:26.9+ (13 נק')
5. אוט טאנאק (פורד) – 3:00.5+ (10 נק')
6. סבסטיאן אוגי'ר (פולקסווגן) – 4:29.9+ (8 נק')
7. הנינג סולברג (פורד) – 4:47.5+ (6 נק')
8. פונטאס טידמנד (פורד) – 5:38.2+ (4 נק')

דירוג נהגים אחרי 2 מרוצים:
1. יארי-מאטי לאטוולה (פולקסווגן) – 40 נק'
2. סבסטיאן אוגי'ר (פולקסווגן) – 35 נק'
3. מאדס אוסטברג (פורד) – 30 נק'
4. אנדריאס מיקלסון (פולקסווגן) – 24 נק'
5. בריאן בופייר (פורד) – 18 נק'
6. כריס מיק (סיטרואן) – 17 נק'
7. מיקו הירבונן (סיטרואן) – 13 נק'
8. אוט טאנאק (פורד) – 10 נק'

דירוג קבוצות אחרי 2 מרוצים:
1. פולקסווגן מוטורספורט – 72 נק'
2. סיטרואן טוטאל – 56 נק'
3. פולקסווגן מוטורספורט 2 – 26 נק'
4. M-ספורט פורד – 22 נק'
5. יונדאי – 8 נק'
6. RK פורד – 4 נק'