סיטרואן חשפה את המתמודד המסוגנן שלה בקטגוריית רכבי הפנאי הקטנים – סיטרואן C4 קקטוס החדש. אחרי שהציגה אותו בתור רכב קונספט עם מראה ייחודי, ניסתה היצרנית לשמר את העיצוב הלא שגרתי במעבר לדגם הסדרתי. ואכן, נראה שהצליח לצרפתים – ה-C4 קקטוס הסדרתי מזכיר מאוד את רכב התצוגה שקדם לו.
 
 
 
ממד האורך (416 ס"מ) והרוחב (173 ס"מ) מקובלים לקטגוריה, אך הגובה (148 ס"מ) מעט נמוך מרוב המתחרים. בסיס הגלגלים מתפרס על פני 260 ס"מ ונחשב לאחד מהארוכים בקטגוריה. הזוויות הישרות של המרכב יחד עם גג נמוך, יוצרות פרופורציות של רכב שטח קשוח. לכך מתווספים חישוקי הגלגלים בעיצוב מיוחד, פנסי חזית ואחוריים שקועים בפגושים וגגון אופנתי.
 
סיטרואן C4 קקטוס החדש נחשף
צילום: מנהל
סיטרואן C4 קקטוס. מוקף בכריות אוויר
 
גולת הכותרת בעיצובו החיצוני הן כריות ה"אייר באמפ" (Airbump) בצידי המרכב ובפגושים. מדובר בסדרה של כיסי אוויר מעוצבים כקוביות שוקולד שתפקידם (מעבר לתרומה העיצובית הייחודית) למנוע נזקי פח קלים של תאונות במהירויות חנייה או מדלתות של רכבים שכנים עם נהגים פחות מתחשבים... את הכריות ניתן יהיה להזמין בארבעה צבעים (אפור, שחור, "דיונה" ו"שוקולד") ולהתאימן לעשרה צבעים למרכב. אי אפשר להתכחש לכך – סיטרואן הצליחה לעצב רכב מיוחד – כזה שאי אפשר שלא להתייחס אליו, גם אם לא כולם יאהבו את התוצאה.
 
 
לעומת העיצוב החיצוני, תא הנוסעים עוצב בצורה מינימליסטים יחסית ואינו עמוס בפרטים רבים מדי, אך עדיין התוצאה נראית ייחודית למדי. את לוח המחוונים המסורתי מחליף צג מידע צבעוני וגדול יחסית מאחורי גלגל ההגה הנאה, שמצדו ישנו צג מידע (מגע) גדול עוד יותר (7 אינץ') שאחרי על תפעול המערכות השונות ברכב. המושבים, דיפוני הדלתות והדשבורד חולקים את אותם הצבעים (ניתן לבחור מתוך שלוש אפשרויות), וזה מסייע למראה השלם והנעים של התא.
 
 
סיטרואן C4 קקטוס החדש נחשף
צילום: מנהל
תא נוסעים מינימליסטי אך נאה

סיטרואן מספרת שהתא תוכנן תוך מתן דגש על מרווח לנוסעים, כאשר הקקטוס הקטן מציע מרווח דומה לשל ה-C4 הגדולה יותר, כך סיטרואן. הדשבורד למשל, צר ונמוך יחסית כדי להעניק לנהג ולנוסע מרווח טוב יותר מלפנים. לשם כך סיטרואן העבירה את כרית האוויר של הנוסע לגג המכונית (פעם ראשונה עבורה). אפילו תא המטען מציע נפח נאה עם 358 ליטרים ואפשרות לקיפול המושבים האחוריים.
 
כצפוי, בתא המנוע לא תמצאו יחידות כוח מפלצתיות. היצע המנועים נוטה לצד החסכוני והנקי, וכולל מגוון יחידות בנזין ודיזל מהיצע הדגמים הקיים של היצרנית. הגרסה החשובה אצלנו צפויה להיות גרסת ה-1.2 ליטר (82 כ"ס) עם תיבה רובוטית (מצמד בודד). למרות ההספק הצנוע הביצועים צריכים להיות סבירים תודות למשקל עצמי נמוך במיוחד – 965 ק"ג לגרסת הבסיס. זהו נתון משקל נמוך בכ-200 ק"מ מסיטרואן C4 מקבילה ואפילו קל ב-20 ק"ג מפיג'ו 208 הקטנה משמעותית.
 
סיטרואן C4 קקטוס החדש נחשף
צילום: מנהל
סיטרואן C4 קקטוס. יגיע לישראל לקראת סוף השנה
 
הסיטרואן C4 קקטוס הראשונה עתידה לצאת משערי המפעל לקראת סוף הרבעון השלישי השנה. כך שיש סיכוי לראות אותה אצלנו כבר לקראת סוף השנה או בתחילת 2015.