עשור אחרי שהציגה את הדור הנוכחי של מרצדס וויאנו, היצרנית הגרמנית חשפה את מרצדס V קלאס החדש, יורש חדש לרכב ההיסעים הוותיק. מדובר במיניוואן גדול ממדים, שיוצע במגוון אורכי מרכב ובמגוון תצורות. הדור החדש, כך אומרים במרצדס, קרוב מתמיד למכוניות הנוסעים של היצרנית ומתרחק משורשיו המסחריים.
 
 
ואכן, מבחוץ ה-V קלאס החדש מציג שינוי גדול, והוא בעל מראה מעודן בהרבה מהדור היוצא. פחות מסחרי ורבוע, יותר משפחתי ועגול וכמובן – מתאים את עצמו לדור החדש של דגמי החברה. גם תא הנוסעים זכה לשינוי מרענן ונראה פחות מסחרי ויותר מתאים לנוסעים. הקונסולה המרכזית ,בגרסת המיניוואן, אלגנטית ומזכירה במידה מסוימת את זו של מרצדס C קלאס החדשה.
 
מרצדס מציגה: V קלאס חדש
צילום: מנהל
מרצדס V קלאס החדש. העיצוב קרוב מתמיד למכוניות הנוסעים של החברה
 
בנוסף, ישנה אפשרות לבחור בין מספר שילוב צבעים בתא הנוסעים. כך למשל, אפשר לבחור בתא שחלקו העליון כהה ואילו חלקו התחתון בהיר עם גוון עץ החוצץ ביניהם. מרצדס קלאסי. מלבד מערכת שמע איכותית, תמצאו בתא הנוסעים גם את פקד ה"טאץ'-פד" החדש של מרצדס (שהוצג עם ה-C קלאס) ואפשרות להזמינו בגרסה מפוארת עם שמונה מושבים בגודל מלא.
 

ה-V קלאס יוצע עם מנוע טורבו-דיזל אחד בנפח 2.1 ליטר שיוצע בשלוש רמות הספק. הגרסה הבכירה (V250) תציע 190 סוסים ומומנט של לא פחות מ-44.8 קג"מ כבר ב-1,400 סיבובי מנוע נמוכים. התאוצה מעמידה למאה קילומטרים בשעה אורכת 9.1 שניות והמהירות המרבית עומדת על 206 קילומטרים בשעה.
 
גרסת הביניים, ה-V220, מציעה 163 סוסים ומומנט בן 38.7 קג"מ ב-1,400 סל"ד. הביצועים טובים גם הם – התאוצה מעמידה למאה קמ"ש אורכת 10.8 שניות והמהירות המרבית נעצרת על 195 קילומטרים בשעה. גרסת הבסיס, ה-V200, בעלת 136 סוסים ו-33.6 קג"מ כבר ב-1,200 סיבובים לדקה. הביצועים מעט פחות מרשימים, עם 12.8 שניות מעמידה למאה קילומטרים בשעה.
 
מרצדס מציגה: V קלאס חדש
צילום: מנהל 
ניתן יהיה להזמינו בשלוש גרסאות מרכב
 
כל המנועים משודכים כסטנדרט לתיבת הילוכים ידנית (6 יחסי העברה), אך כאופציה ניתן יהיה להזמין את ה-V עם תיבה אוטומטית בגרסאות ה-V200 וה-V220. האורך נע בין 490 ס"מ בגרסה הקצרה ועד ל-537 ס"מ בגרסה הארוכה, כאשר בסיס הגלגלים עומד על 320 ס"מ ו-343 ס"מ בהתאמה.
 
מרצדס תחל בשיווק ה-V קלאס החדש בגרמניה בחודש מאי הקרוב, לאחר מכן השיווק ימשיך לשאר העולם. מרצדס V קלאס החדש צפוי להגיע גם אלינו, כנראה כבר בקיץ.