במובנים רבים יונדאי i10 היוצאת, שהושקה בשנת 2009, הקדימה את רוב מכוניות המיני שזכו לאחרונה להצלחה. גם אם בתחילת הדרך יונדאי ישראל לא ידעה להביא את ה-i10 ברמה תחרותית כמו שראינו בפלח הזה מאז שהגיעה סוזוקי אלטו. אבל כעת, בעידן המיסוי הירוק, תחום המיני משגשג – נתח השוק של מכוניות המיני עלה מ-1.3% בשנת 2009 ל-9.9% בשנת 2013. את התוצאה אי אפשר לפספס – הפיקנטו של קיה הפכה למכונית הנמכרת ביותר בארץ ב-2013, ולמכונית המיני הראשונה שעשתה זאת. ביונדאי ישראל לא מתכוונים לשבת בחיבוק ידיים, ובפירוש רוצים נתח גדול מעבר בעוגה הזו.

יונדאי i10 החדשה תוכננה באירופה עבור השוק האירופאי, וזה בא לידי ביטוי (בין היתר) בתא נוסעים איכותי מהמוכר בסגמנט המיני, כך יונדאי. כמו שכבר סיפרנו לכם בהשקה, ה-i10 החדשה גם צמחה במידותיה והפכה למכונית המיני הגדולה בקבוצה עם אורך של 367 ס"מ, רוחב של 166 ס"מ ותא מטען נדיב בנפח 252 ליטר.
צילום: מנהל
יונדאי i10 החדשה יוצאת לדרך בישאל. תוכננה באירופה
כעת היא נוחתת בארץ עם שני מנועים – 1.0 ליטר (שלושה צילינדרים) שמייצר 66 כ"ס ו-1.2 ליטר עם 87 כ"ס. שתי היחידות מוכרות גם מהפיקנטו, והן ישודכו לתיבה האוטומטית עם ארבעה הילוכים בלבד (גם היא מוכרת מהפיקנטו). ההאצה למאה תארך 16.8 שניות ו-13.8 שניות בהתאמה (המהירות המרבית היא 145 ו-163 קמ"ש בהתאמה). גרסת ה-1.0 ליטר תוצע גם עם תיבה ידנית שתציע שיפור ניכר בביצועים (14.9 שניות למאה) ובצריכת הדלק.
יונדאי i10 החדשה מגיעה בארבע רמות גימור. כבר בגרסת הבסיס הידנית (1.0 ליטר בלבד) היא מציעה אבזור נדיב למדי הכולל שש כריות אוויר, מערכת שמע מקורית עם חיבור USB, שליטה מההגה על מערכת השמע, מחשב דרך, תפעול חשמלי לארבעת החלונות ומראות חשמליות. ה-1.0 ליטר האוטומטית בגרסת הבסיס (INSIGHT) מוותרת על צמד חלונות חשמליים מאחור ותפעול חשמלי למראות. גרסת ה-PREMIUME האוטומטית והמאובזרת יותר מוסיפה חישוקים קלים וכמובן – מחזירה את התפעול החשמלי למראות הצד ולחלונות האחוריים.
צילום: מנהל
ה-i10 מגיעה ברמת אבזור גבוהה מהמקובל בגמנט כבר בגרסאות הבסיס
גרסת ה-1.2 ליטר מוצעת רק ברמת הגימור הגבוהה ביותר (SUPREME) ומוסיפה בעיקר דיבורית בלוטות' מקורית והגה מצופה עור בהשוואה ל-1.0 המאובזרת. בכל הגרסאות תהיה אפשרות לבחירה של שלושה שילובי צבעים בתא הנוסעים (תכלת, בז' וכתום) בהתאם לצבע החיצוני. בנוסף, כל גרסאות ה-i10 מגיעות עם חיישני לחץ אוויר בצמיגים. את עיקר הדגש, מבחינת המכירות, ישימו ביונדאי על גרסת ה-1.0 ליטר האוטומטית, שיחד עם סוזוקי אלטו הופכת להיות המכונית האוטומטית הזולה בארץ.
המחירים של יונדאי i10 מתחילים ב-59,900 שקלים עבור גרסת הכניסה (1.0 ליטר ידנית). עבור הגרסה האוטומטית דורשים ביונדאי תוספת של 5,000 שקלים (64,900 סה"כ) ועבור רמת הגימור הגבוהה המחיר עומד על 70,900 שקלים. גרסת ה-1.2, שמגיעה כאמור רק ברמת הגימור הגבוהה ביותר ועם תיבה אוטומטית, תעלה 78,900 שקלים.