פולקסווגן חיפושית דיון
תערוכת דטרויט שופעת קונספטים של כלי רכב מעניינים, חלקם רחוקים מייצור וחלקם קרובים יותר. החיפושית בעלת יכולות השטח שהוצגה על-ידי פולקסווגן בהחלט קרובה יותר לחלק השני, בו נמצאים רכבי הקונספט שעשויים להגיע לייצור. למרות שבעבר כבר הוצג קונספט של גרסת שטח (לחיפושית הקודמת אמנם) שאף הסקנו שיגיע לפס הייצור – זה לא קרה. הפעם, זה נראה קרוב מתמיד.
 
 
החיפושית המקורית, בניגוד לנוכחית, הייתה בעלת מנוע אחורי, מקורר אוויר והנעה אחורית. בתקופה שהחיפושית נהגתה האמינות הייתה בעלת משמעות חשובה יותר מבטיחות, וניסו לתכנן מכוניות כך שתיהיה קודם כל עמידה ואמינה. לכן, בסוף שנות השלושים, החיפושית המקורית הוצגה עם מנוע מאחור. ואיך זה קשור? בנסיעה, המתלים הקדמיים נתונים למאמץ גדול, שכן הם נושאים (בדרך כלל) את משקל המנוע ואחראים על הפניית המכונית. זו מצידה שואפת לנסוע ישר, ובכל הפניית הגה אנו מאלצים את המכונית לסטות מהכיוון אליו היא שואפת להגיע – כאמור, תפקיד עליו המתלים אחראים. וכאשר רוב המשקל נמצא מאחור, למתלים הקדמיים יש חיים קלים יחסית.
 
פולקסווגן חיפושית בגרסת שטח?!
צילום: מנהל 
 
תצורה זו של החיפושית הקודמת הניבה לה יכולת עבירות לא רעה בשבילי עפר משקל המנוע הפעיל לחץ על הצמיגים האחוריים). תוסיפו לזה חוסר במערכות קירור מים ובחשמל (מלבד הסוויץ', המתנע והווישרים, אין באמת צמת חשמל רצינית), וקיבלתם מכונית אמינה וזולה עם יכולת מפתיעה בדרכים לא סלולות. המוני צעירים (בעבר) חייבים למכונה הפשוטה הזו לא מעט חוויות, ולכן גרסת פנאי לחיפושית החדשה מעלה נשכחות, מעלה לא מעט חיוכים.
 
 
 
שם הקונספט הינו "דיון", דיונה בתרגום לשפת אימנו, אבל ספק אם מישהו באמת היה נכנס איתה לחולות ראשון לציון. ממה שניכר לראות, המרכב הוגבה, קיבל קשתות גלגלים בצבע שחור ושלל אביזרי דמויי שטח. אבל דמויי השטח (לצערנו) נגמר בחלק החיצוני: ההנעה נשארת קדמית, בדגם הקונספט לפחות. יחידת הכוח נלקחת היישר מה-GTI – מנוע בנפח 2.0 ליטר הנושם בעזרת מגדש טורבו והספק שעומד על 210 סוסים.
 
פולקסווגן חיפושית בגרסת שטח?!
צילום: מנהל 
 
האם נראה אותה באולם התצוגה הקרוב? אנחנו מאמינים שכן. ואם זה אכן יקרה, אנו מקווים שלפחות תהיה גרסה עם הנעה כפולה ולא רק גרסת "כאילו שטח".