מרצדס C63 AMG
את חורכת האספלט המופרעת, מרצדס C63 AMG, כולם כבר מכירים. כוחניות ברוטאלית במעטה כמעט אלגנטי גרם להתאהבות כמעט גלובאלית בפיסת המתכת הזו. המתכון פשוט – דחוף את המנוע הגדול ביותר בגוף קטן, דאג ללחוץ על הדוושה בנדיבות ולהאזין לצלילים שבוקעים מאחור – ואז כבר לא יהיה שום דבר שיעצור את החיוך.

מרצדס, שהציגה את הדור החדש של ה-C קלאס מוקדם יותר השנה, התחילה להכין אותנו לבואה של גרסת ה-AMG הבאה. טוביאס מורס, ראש מחלקת הפיתוח ב-AMG, דאג לענות לנו על חלק מהשאלות שהיו בראשנו. בראיון ל'אוטו אקספרס' הבריטית הוא העניק מעט פרטים גם על הצד המכאני של המתחרה העתידית לב.מ.וו M3.
מרצדס C63 AMG הבאה תקבל מנוע קטן יותר
צילום: מערכת אוטו, יצרן
מרצדס C63 AMG. מעשנת כבדה

יחידת הכוח ב-C קלאס AMG הבאה תהיה קטנה יותר, בעיקר מטעמי זיהום אוויר. לא עוד V8 אטמוספרי גדול בנפח 6.2 ליטר, הגידו שלום ליחידת כוח בנפח 4.0 ליטר בלבד. אל נא לכם לדאוג, המנוע החדש ינשום דרך צמד מגדשי טורבו, שכמובן יפצו על היעדר הנפח. נתון הספק רשמי עדיין אין, אך מורס מזכיר לכולם שגרסאות AMG נוטות להיות בעלות הספק גבוה מהמתחרות (ולכם נזכיר שלקסוס הציגה קדימון ל-RC-F עם כ-450 כ"ס, כך שהרף גבוה...).
מרצדס C63 AMG הבאה תקבל מנוע קטן יותר
צילום: מערכת אוטו, יצרן
לדור הבא יהיה מנוע קטן יותר, אך גם יותר חזק

כמו הקודמת, גם ה-AMG החדשה תצויד בפגוש אגרסיבי מלפנים בעל שלוש לועות גדולים, במרכז כובד נמוך יותר, בחישוקים גדולי קוטר ורחבים, בדיפיוזר בפגוש האחורי, בדיפרנציאל מוגבל החלקה ובמושבים אוחזים. שיווק המכונית יחל רק בעוד כשנה, אי שם בתחילת 2015.