ביואיק לה קרוס
אין זה סוד שפעילות ביואיק, מותג היוקרה האמריקני, הולכת ומצטמצמת בארץ בשנים האחרונות. המותג, שרק לפני שנים ספורות נראה כבעל תוכניות צמיחה מעניינות לשוק המקומי, היה אמור לגדול ולהוסיף לשורותיו ג'יפון קטן (ביואיק אנקור), מכונית מנהלים ומשפחתית-יוקרתית כאשר במקום הצמיחה – הוא נמצא בדעיכה בישראל. בעתיד הקרוב היבואן המקומי יאלץ לקחת החלטה בנוגע לעתידו של המותג בשוק הישראלי. כאמור, בימים היפים של המותג דובר על חיזוק ביואיק לה קרוס בריגל שאף הגיעה לצורכי תקינה, ובווראנו (שמבוססת על הקרוז) אבל כל זה לא קרה.
 
 
"בסוף היצרן החליט שקאדילק ושברולט הם המותגים הגלובאליים שלו, ואומר לנו שאותם הוא דוחף. אז הוא נותן לנו אימפלה עם כל הדחיפה האפשרית. אבל ביואיק זה לא מותג גלובאלי, ושם הוא לא עוזר לנו אלא מצמצם. כרגע אנחנו מתמקדים באימפלה ובסוף נצטרך לשקול את עתידה של ביואיק. בינתיים, ב-2014 אנחנו ממשיכים למכור את ביואיק אבל בלי לדחוף אותה ואנחנו מסבירים זאת ללקוחות". מכירות ביואיק בשנה שעברה ירדו בכ-60 אחוזים ל-228 כלים לעומת 2012 – מספר נמוך מאוד בהשוואה לשנות השיא של המותג בהן הוא מכר כ-1,000 מכוניות בשנה.