פורד מוסטנג החדשה
אחרי חודשים רבים של המתנה, חשפה פורד את הדור השישי למוסטנג האייקונית. היצרנית האמריקנית מציגה את המכונית בשש ערים ברחבי העולם ומדגישה – הדור החדש של המוסטנג ישווק בתפוצה גלובאלית.
המוסטנג החדשה הוצגה בגרסאות פאסטבק וקבריולה, אך בניגוד לדור הקודם, היא אינה מציגה מראה רטרו המתקשר עם העבר. מכסה המנוע הארוך, תא המטען הקצר ועיצוב החלק האחורי (כולל יחידות התאורה) אומנם שומרים על קשר למוסטנג הקודמת (ולמקור כמובן), אבל החזית, עם הסבכה ויחידות התאורה הטרפזיות, מזכירה מאוד את דגמי פורד העדכניים (פורד פיוז'ן למשל). תא הנוסעים מזכיר בעיצובו את זה של הדור הקודם, עם לוח מחוונים בעל שתי "מנהרות" גדולות, גלגל הגה משולש צלעות וקונסולה מרכזית רחבה, אך נראה מודרני ועדכני בהרבה. פורד מספרת כי המרווח לנוסעים טוב משהיה בדור הקודם ומתגאה במערכות איתן תוצע המוסטנג כסטנדרט – ביניהן התנעה ללא מפתח, מערכת מולטימדיה חדשה, מערכת ניווט ועוד.
צילום: מנהל
גרסת הקבריולה. הגג מתקפל במחצית מהזמן שלקח לדור היוצא
המוסטנג החדשה תוכננה, כך פורד, כדי למצוא חן גם בעייני הנהגים האירופאים והאסיאתים, ולכן מצוידת במערך מתלים מודרני – מקפרסן מלפנים ורב-חיבורי מאחור. פורד טוענת כי נעשו מאמצים להקנות למוסטנג החדשה התנהגות כביש ספורטיבית ודינאמית מבעבר, וכי היא תוצע במספר קונפיגורציות מתלים ובלמים בהתאם להעדפת הלקוח.
בתחילת הדרך מציעה פורד שלושה מנועים לבחירה. הראשון הינו גרסה מעודכנת ל-V6 של הדור היוצא – 3.7 ליטר המפיקים 300 כ"ס ו-37.3 קג"מ. מעליו מוצע מנוע אקו-בוסט חדש בנפח 2.3 ליטר המפיק 305 כ"ס ו-41.1 קג"מ – אלו נתונים טובים רק במעט מה-V6, אבל פורד טוענת לעקומת כוח שטוחה יותר במקביל לצריכה דלק טובה משמעותית. בראש ההיצע עומדת גרסת ה-GT, זו עושה שימוש במנוע V8 בנפח 5.0 ליטר (שוב – גרסה מעודכנת של הדור הקודם) המפיק 420 כ"ס ו-53.9 קג"מ. כל המנועים יוצעו כסטנדרט עם תיבה ידנית חדשה (6 הילוכים), וכאופציה תוצע תיבה אוטומטית.
צילום: מנהל
פורד מוסטנג GT. מנוע V8 עם 420 כ"ס
פורד מוסטנג החדשה תגיע לאלומות התצוגה בארה"ב לקראת סוף שנת 2014, כאשר מעט לאחר מכן היא צפויה להגיע לשאר העולם – וכן, הפעם זה כולל גם אותנו. עד אז היא תוצג במספר אירועים שתערוך פורד לקראת חגיגות 50 שנה למוסטנג באפריל 2014.