סמל סאאב החדש
כשנתיים אחרי שהודיעה על פשיטת רגל, חוזרת סאאב לייצר מכוניות במפעל החברה בעיר טרולהטן (Trollhättan) שבשבדיה. להזכירכם, היצרנית מסקנדינביה נרכשה ע"י חברת NEVS השבדית (National Electric Vehicle Sweden), שנמצאת בבעלותו של איש עסקים מהונג קונג.
בשלב זה, חוזרת החברה לייצר את ה-9-3 הוותיקה בתצורת הסדאן – כמעט ללא שינויים מאז מתיחת הפנים שעברה בשנת 2011. המכונית תצויד במנוע טורבו של היצרנית בנפח 2.0 ליטר (220 כ"ס) עם תיבה ידנית או אוטומטית. תחילה, תשווק החברה את המכונית בשוק הסיני, כאשר יחידות מעטות ישווקו גם בשבדיה דרך אתר האינטרנט של סאאב. שאר דגמי החברה, ביניהם גם ה-9-5 החדשה (יחסית), לא צפויים להיכנס לייצור בעתיד הנראה לעין, כך סאאב. המפעל יתחיל לייצר את המכוניות בעשירי לדצמבר בקצב של עשר מכוניות לשבוע, כאשר קצב הייצור יגבר בהתאם לביקוש מצד הלקוחות.
סאאב חוזרת לייצר מכוניות
צילום: מנהל
סאאב 9-3. תיוצר כמעט ללא שינוי
למרות קצב הייצור האיטי בתחילת הדרך, הנהלת החברה אופטימית, ומזכירה לנו כי בשנה הבאה היא צפויה להציג מכונית חשמלית חדשה (תתבסס על ה-9-3). המכונית החשמלית אמורה להצביע על הכיוון החדש של החברה – להיות חברה מובילה בתחום ההנעה הירוקה, כך סאאב. היצרנית השבדית שומרת את הקלפים קרוב לחזה וכמעט ולא חושפת פרטים על המכונית החדשה. היא כן מספרת שהסוללות תוכננו בשיתוף פעולה שבדי-יפני-סיני, וכי החשמלית החדשה תעשה שימוש נרחב בחומרים קלי משקל.
נקודה נוספת ששווה אזכור נוגעת לסמל שבחזית. כזכור, עם הרכישה הודיעה חברת NEVS כי סאאב תחדול מלהשתמש בסמל הגריפין המזוהה עימה, זאת בעקבות החלטה משותפת עם חברת המשאיות סקניה וחברת התעופה סאאב. הסמל החדש יהיה פשוט ואלגנטי, בעל רקע שחור ושם החברה באנגלית (SAAB). עדיין מוקדם בכדי לצאת ולחגוג את תחייתה המחודשת של סאאב, אבל פתאום נראה שיש ליצרנית השבדית מקום לתקווה.
סאאב 9-3. רגע לפני פשיטת הרגל