מכונית התצוגה 'ויז'ן גראן טוריסמו' - רמז למחליפת ה-SLS?
בשנת 2009 הציגה מרצדס את ה-SLS AMG, מכונית ספורט בעיצוב רטרו, שתוכננה לראשונה על ידי AMG מן היסוד. ארבע שנים לאחר הצגתה, מודיעה החברה על הפסקת ייצורה של ה-SLS – כרגע ללא מחליפה שנראית באופק.
את הפסקת הייצור מציינת AMG בהוצאת מהדורה אחרונה ('FINAL EDITION') ל-SLS, שתיוצר ב-350 עותקים בלבד. המהדורה האחרונה של מרצדס SLS AMG תתבסס על גרסת ה-GT המחוזקת (591 כ"ס לעומת 571 לגרסה הרגילה), ותוצע בגרסת קופה או רודסטר. ההבדלים העיקריים שהיצרנית מספרת עליהם עוסקים בנגיעות עיצוב קלות (חישוקים חדשים, מכסה מנוע מושחר).
מרצדס SLS AMG במהדורה אחרונה
צילום: מנהל
591 כ"ס ומכסה מנוע מושחר אקורד הסיום של ה-SLS?
במהלך שנותיה הצטרפו להיצע ה-SLS מגוון רחב של גרסאות. מלבד הקופה בעלת דלתות "כנפי השחף", הוצעו גם גרסת רודסטר, גרסת GT מחוזקת (591 כ"ס), גרסה 'שחורה' קרבית (631 כ"ס) ואפילו הוצגה גרסה מותאמת לתחרויות בקטגוריית GT3 – אותה מכונית בה נוהג אלון דאי הישראלי בסבב ה-GT של ה-FIA. כולן עשו שימוש באותו מנוע V8 מבית AMG בנפח 6.2 ליטר, כאשר דווקא גרסת המרוצים הציגה את ההספק הנמוך ביותר – 500 כ"ס (בגלל תקנות ה-FIA שדורש יחס הספק-משקל מסוים). בנוסף לגרסאות ה"רגילות", הציגה AMG גרסה חשמלית, ובמפתיע, דווקא זו הייתה הגרסה החזקה מכולן. למרות שהיא כמעט ולא משמיעה קול (חשמלית...), היא מעמידה לרשות הנהג 740 כ"ס ו-102 קג"מ. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 3.9 שניות וטווח הנסיעה עומד על 250 ק"מ נאים.
מרצדס SLS AMG במהדורה אחרונה
צילום: מנהל
ה-'FINAL EDITION' תיוצר ב-350 עותקים בלבד
נכון לרגע זה, מרצדס ו-AMG לא מספרות לנו דבר על המחליפה של ה-SLS, אך ניתן לחפש רמזים במכונית תצוגה שחשפה מרצדס לפני ימים אחדים. מרצדס נתבקשה (בדומה ליצרניות אחרות) לתכנן מכונית רעיונית שתשתתף בסימולטור הנהיגה 'גראן טוריסמו' (היא תוצג ב-GT6 שייצא בקרוב). המכונית עונה לשם 'ויז'ן גראן טוריסמו', והיא תוכננה גם כמודל ממחושב (לטובת המשחק) וגם כדגם בגודל מלא שמוצג בימים אלו בארה"ב וביפן. מדובר במכונית ספורט בעלת מראה עתידני, הנעה אחורית ומנוע V8 כפול מגדשים מרכזי. נתוני המנוע (585 כ"ס, 81.5 קג"מ) מזכירים מאוד את אלו של ה-V8 כפול המגדשים החדש (יחסית) של AMG, שמשרת את ה-E63 AMG החדשה (עליה גם נהגנו), ועושה רושם שניתן להמר כי מחליפת ה-SLS תעשה שימוש ביחידת כוח זו.
מיכאל שומאכר בודק את ה-SLS AMG GT3