קורוס – שיתוף פעולה ישראלי-סיני
לא בכל יום נולד מותג רכב והמקרה של קורוס יוצא דופן אף יותר. מדובר במותג ומכונית שנולדו כתוצאה משיתוף פעולה ישראלי-סיני בין החברה לישראל וצ'רי – היצרנית הסינית העצמאית הגדולה ביותר. על רעיון לקיחת אנשים מנוסים מהתעשייה האירופאית כדי להקים מותג ברמה גבוהה מהמקובל בסין, סיפרנו בעבר. כך גם על החשיפה בתערוכת ז'נבה, ואפילו על השגת ציון מהגבוהים בהיסטוריה של מבחני הבטיחות של יורו NCAP. כעת מגיע הזמן לנהוג במכונית, ציון דרך היסטורי למותג ולנו. היינו העיתונאים הראשונים מחוץ לסין שנהגו בקורוס 3, למרות שכרגע אין כוונה להביאה לארץ.
לייעוץ חינם עם כתבי הרכב של אוטו על כל הדגמים חייג ל-3262* או לחץ כאן
המראה
כאשר קבוצת הקורוס 3 ממתינה בטור בפתח המלון, ברור שההשקה לא תתנהל בדרך המוכרת לנו מאירופה. חופש התנועה מוגבל ומלווה צמוד נמצא ברכב כדי שלא נלך לאיבוד בארץ העצומה. זאת בייחוד כאשר מערכת הניווט, כמו הסביבה, דוברת סינית בלבד. יציאה מהחנייה ממקמת אותנו בלב הפקקים האדירים של שנזן – הזדמנות להתמקד במראה.
אני לא מתלהב מהחזית, בייחוד בגלל המסגרת הכסופה והבולטת של השבכה וסמל המותג הלא נאה. אבל ברור שסין אוהבת פרטים כאלה. מאחור הקורוס נראית יותר טוב עם הגג המשתפל והיציבה הרחבה – תוצאת מיקום נכון של קו הכתף. מאחור ומהצד ההשפעה הגרמנית בולטת (בייחוד של פולקסווגן), ועימה השאיפה למראה פשוט וקלאסי. הסך הכול חיובי ונאה, וגם בפרטים הקטנים כמו פנסי לד מלפנים ומאחור נצברות נקודות.
רגע האמת: נהיגה ראשונה בקורוס 3
צילום: מנהל
החזית לא מציגה מראה מלהיב, אך הרושם חיובי
הפנים
ההשפעה הגרמנית ברורה גם בסביבת הנהג. הרושם הראשוני נעים וחלק מהמיתוג מוכר ממכוניות אירופאיות שונות. אבל תפעול הפרטים הקטנים מגלה שהקצוות לא שויפו לגמרי. פה ושם ישנם חלקים חלולים למגע ותאי האכסון, בייחוד זה שבין המושבים, יוצרים תחושה פשוטה מדי עם קצוות חדים. גם מתגי התפעול של בקרת האקלים מעט פשוטים, ופתחי האוורור פשוטים וקשים לכיוון וסגירה.

בקורוס גאים במערכת מולטימדיה ששולטת במערך ניווט, שמע, טלפון ומצלמה אחורית, הודות לממשק חדש שעוקב אחרי האייפד והאייפון. התפעול הוא דרך הסטת מסכים. כרגיל לוקח קצת זמן להתרגל ואני לא בטוח שזה כה פשוט לתפעול בנהיגה כמו שמבטיחים בקורוס.
רגע האמת: נהיגה ראשונה בקורוס 3
צילום: מנהל
מערכת המולטימדיה בקורוס 3
תנוחת הנהיגה נאותה למרות מושב שמרגיש מעט רך. מאחור המרחב טוב בייחוד לרגליים ויש גם פתחי אוורור. תא המטען גדול אך חסר פתיחה מבחוץ (מיקום מתג פתיחה על התקרה מוזר).

בתנועה
מנוע ה-1.6 ליטר מבוסס על בלוק של צ'רי, עם ראש חדש, תזמון משתנה ומגדש טורבו בגרסה החזקה. הוא נראה מבטיח עם 156 כ"ס, 21.4 קג"מ ב-1750 סל"ד והאצה ל-100 קמ"ש ב-9.7 שניות. אך על הכביש מתגלה שגם חטיבת הכוח זקוקה לליטוש. לטובת חיסכון בדלק וביצועים קורוס בחרה בתיבה דו-מצמדית של גרטרג עם שישה הילוכים (דומה לזו שבפוקוס), אלא שבמציאות היא איטית בייחוד בהורדות ולא פועלת באופן נעים. בחלק מהמכוניות פעולת התיבה הייתה ממש לא נעימה בהילוכים הנמוכים וכשמוסיפים לזה מצערת איטית ונטייה של התיבה לטפס מהר להילוכים גבוהים אך לא לרדת, מתקבלת מכונית שמרגישה פחות זריזה מהצפוי ומעט רועשת תחת עומס. תפעול ידני משפר את התחושה (למרות בורר לא מדויק), אך בזחילות עירוניות, בייחוד בתנועה לאחור, היא אינה זורמת. כדאי להדגיש שהביצועים נאותים, הם רק לא עומדים בציפיות ממנוע כה חזק. צריכת הדלק בשיוט רגוע הייתה טובה כ-14 ק"מ לליטר.
רגע האמת: נהיגה ראשונה בקורוס 3
צילום: מנהל
הביצועים נאותים, אבל לא עומדים בציפיות שיוצרים הנתונים היבשים
נוחות, התנהגות
יחסית לסיניות שפגשנו בעבר, כיול המתלים קשיח ונכון יותר, אך עדין לא מהודק כמו באירופאית טובה. על כבישים טובים התחושה נעימה אבל שיבושים בינוניים וגדולים מורגשים. על רוב הכבישים רעשי הכביש היו ברמה סבירה. קצת קשה לדבר על התנהגות בהתחשב במסלול הלא מאתגר, אבל התחושה היא של מכונית צפויה, שמשנה כיוון באופן הולם ואוחזת היטב. זה אולי לא ברמה האירופאית אבל בהחלט סביר וחבל שהבלמים קצת פחות מרשימים.
רגע האמת: נהיגה ראשונה בקורוס 3
צילום: מנהל
קורוס - תסתכל לאירופאיות בעיניים?
פני הדברים
בסופו של יום צריך להחליט האם להסתכל בחצי המלא של הכוס או בריק. הבשורות הטובות הן שתוך חמש שנים הצליחו בקורוס להקים מותג ולצקת להצהרות מכונית אמיתית. הקורוס 3 חיה, מעניינת ונראית טוב. היא גם נוסעת טוב ממכוניות של יצרניות סיניות אחרות שפגשנו. בהישג זה אסור לזלזל, אם כי אנו לא מכירים את מלוא המתחרות בסין. מאידך, אחרי ההצהרות מאכזב לגלות שה-3 עוד לא ברמה האירופאית ושנותר מה ללטש. בקורוס מבטיחים שעדכון תוכנות ניהול המנוע והתיבה ישפר את חטיבת הכוח ויגיע למכוניות הראשונות שיימכרו.
עד שהיא תגיע לאירופה, תעבור הקורוס שיפורים רבים (כולל החלפת חטיבת הכוח...). עם זאת, נראה שעבור סין יש כאן מוצר מעניין וצריך לזכור שכשבקורוס אומרים פרמיום הם מתכוונים לתחרות בפולקסווגן וטויוטה (הנחשבות בסין). נותר לראות האם קורוס תצליח להתחרות במותגים המוכרים ולא רק באלו המקומיים.
הדגמה לפעולת מערכת המולטימדיה של הקורוס 3