פטל ורד-בול מנצחים גם באבו-דאבי
למרות שהבטיח כבר את תואר אליפות העולם במרוץ שעבר, סבטסיאן פטל המשיך בשרשרת ההישגים האדירה שלו וסיים ראשון במרוץ באבו-דאבי. היה זה ניצחונם השביעי ברציפות של רד-בול ופטל – הישג שממשיך את העליונות הכל כך ברורה של שילוב כוחות זה במחצית השנייה של העונה. מרק וובר, שהיה המהיר בהקפות הדירוג, סיים שני כדי להבטיח סוף שבוע נפלא של קבוצת רד-בול.

פטל זינק אומנם מהמקום השני, אך הוא נטל מייד את ההובלה והחל מתרחק לכדי פער עצום. וובר, שכרגיל אינו מצטיין בזינוקים, הפסיד עוד מקום לניקו רוזברג במרצדס, שתפס את המקום השני. בהמשך המרוץ הצליח וובר לחזור לעצמו ולמקום השני, כאשר רוזברג שהיה מעורב בקרבות עם רומן גרוז'אן בלוטוס התייצב במקום השלישי. פרננדו אלונסו בפרארי פתח את המרוץ באופן לא מבטיח, אך ביציאה מהחלפת הצמיגים האחרונה הצליח לחלוף על פני פיליפה מאסה בפרארי השנייה ועל פני ז'אן אריק וורן בטורו-רוסו. אלא שהעקיפה הזו נעשתה תוך כדי ירידה מהמסלול וייתכן שבהמשך הוא ייענש על כך. בשלבי הסיום היה אלונסו המהיר מכולם והבטיח מקום חמישי, לפני פול דירסטה המפתיע בפורס-אינדיאה. לואיס המילטון במרצדס, שהתלונן על בעיות אחיזה לאורך כל המרוץ, סיים שביעי. פיליפה מאסה שפתח טוב למדי הסתפק לבסוף במקום השמיני, לפני סרג'יו פרז (מקלארן) ואדריאן סוטיל (פורס-אינדיאה).
פורמולה 1, אבו-דאבי: פטל ממשיך לנצח
צילום: מנהל

וכאשר הקרב כעת הוא על המקום השני, הצליחה מרצדס להגדיל את יתרונה בדירוג היצרניות על פרארי. זו יכולה להתנחם בכך שהפער של אלונסו מקימי ראיקונן גדל. הסיבה הייתה הפרישה של ראיקונן כבר בהקפה הראשונה אחרי תאונה (הוא היה הנהג היחיד שפרש מהמרוץ). עבור ראיקונן, שכמעט ולא הגיע למסלול בגלל החובות המתמשכים של לוטוס, היה זה סוף שבוע מתסכל אחרי שהורד מהמקום החמישי לאחרון במקצי הדירוג בגלל פסילת המכונית על ידי שופטי המסלול.

פטל שוב קינח ב"דונטס" להנאת הצופים. בפעם האחרונה זה עלה לו 25,000 יורו...

גרנד פרי אבו-דאבי
1. סבסטיאן פטל – רד-בול
2. מרק וובר – רד-בול
3. ניקו רוזברג – מרצדס
4. רומן גרוז'אן – לוטוס
5. פרננדו אלונסו – פרארי
6. פול דירסטה – פורס אינדיאה
7. לואיס המילטון – מקלארן
8. פילפה מאסה – פרארי
9. סרג'יו פרז – מקלארן
10. אדריאן סוטיל – פורס אינדיאה

אליפות העולם לנהגים
1. סבסטיאן פטל – 347 נק'
2. פרננדו אלונסו – 217 נק'
3. קימי ראיקונן – 183 נק'
4. לואיס המילטון – 175 נק'
5. מרק וובר – 166 נק'

אליפות העולם לקבוצות
1. רד-בול – 513 נק'
2. מרצדס – 334 נק'
3. פרארי 323 נק'
4. לוטוס – 297 נק'
5. מקלארן – 95 נק'