דאצ'יה דאסטר – מתיחת פנים
דאצ'יה, יצרנית המכוניות מרומניה, מציגה עדכון אמצע החיים לדאסטר. מדובר ברכב הפנאי של החברה, אשר משווק בעולם משנת 2010, ומבוסס על הלוגאן (ששווקה אצלנו בגרסת ה-MCV עם סמל של רנו, חברת האם של דאצ'יה). עיקר השינויים במתיחת הפנים שעבר הדאסטר נוגעים להוספת מנוע חדש להיצע ויצירת חזות מודרנית יותר, הכוללת רענון למראה החיצוני ותא הנוסעים.
צילום: מנהל
הדאסטר מקבל זריקת רענון לאחר שהושק ב-2010
המנוע החדש במבחר יחידות הכוח, טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטר (4 צילינדרים), הוא חלק מסדרת מנועי ה-TCe של רנו. הוא מפיק 125 כ"ס ב-5,250 סל"ד ו-20.9 קג"מ ב-2,000 עד 3,000 סל"ד. התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש אורכת 9.6 שניות וצריכת הדלק המוצהרת עומדת על 15.8 ק"מ לליטר בממוצע. מנוע ה-1.2 ליטר משודך לתיבת הילוכים ידנית, בעלת שישה יחסי העברה. בנוסף, בדומה לעבר מוצע מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.6 ליטר, המייצר 105 כ"ס. כמו כן, ישנה אפשרות למנוע דיזל בנפח 1.5 ליטר (מסדרת dCi של רנו) בשני הספקים שונים – 90 ו-110 כ"ס.
מבחוץ, השינוי כולל בעיקר שבכה קדמית חדשה, לצד יחידות תאורה עדכניות יותר מלפנים ומאחור. לאלו מצטרפים חישוקים קלים חדשים בקוטר 16 אינץ'. מבפנים, ניתן למצוא דשבורד וקונסולה מרכזית מעודכנים, כשהאחרונה גם מאכלסת בחלק מהגרסאות מסך מגע בגודל 7 אינץ', השולט על מערכות המידע והבידור השונות. עוד מספרת היצרנית על הגדלת תא המטען לכדי 475 ליטרים (בגרסאות ההנעה הקדמית, המחסירות גלגל רזרבי), למרות שמירה על אורך כללי של 431 ס"מ. יתרה מזאת, לטענתה, שופרה איכות החיים בתא הנוסעים עם בידוד משודרג לרעשי הכביש, המנוע והרוח.
צילום: מנהל
הנתונים היבשים מצביעים על יכולת שטח טובה
את הדאסטר אנו אומנם לא מכירים במחוזותינו, אך נראה שעם מערכת הנעה כפולה שמקורה בניסאן (לה ניסיון רב בתחום רכבי השטח), נעילת דיפרנציאל אחורית, 21 ס"מ למרווח הגחון וזוויות גישה ונטישה מכובדות למדי (29.3 ו-34.9 מעלות, בהתאמה) – הוא עשוי להציע יכולת שטח גבוהה בהרבה מזו המוכרת לנו מרכבי הפנאי הרכים של ימינו.
מחירו של הדאסטר המחודש באירופה (בצרפת למשל) יחל ב-11,900 יורו, שהם כ-57,000 שקלים. נכון לעכשיו, נמסר כי לא ידוע אם הוא צפוי להגיע ארצה.