ב.מ.וו M235i
כבר ידוע לנו שב.מ.וו, מסיבות שעדיין אינן ברורות לגמרי, החליטה לבדל את גרסאות הקופה של דגמיה מאלו ה"רגילות". המהלך שהחל עם הצגת סדרה 4 החדשה בחודש יוני האחרון ממשיך כעת עם היורשת לסדרה 1 קופה – ב.מ.וו סדרה 2 החדשה.
בדור הקודם, מבט מהיר מבחוץ הספיק כדי להבין שמדובר בגרסת קופה לסדרה 1. בדור החדש לעומת זאת יחידות התאורה הצרות (יחסית לסדרה 1) מלפנים ומאחור, מבנה שלוש קופסאות וצללית הקופה הנמוכה – כולם מקנים לה מראה דומה יותר לאחותה הגדולה (סדרה 4) מאשר לקומפקטית עליה היא מבוססת. תא הנוסעים נותר כשהיה בגרסת ההאצ'בק, ולמעט מערכת מולטימדיה חדשה ורמות גימור נוספות כמעט ולא נעשו שינויים.
צילום: מנהל
ב.מ.וו M235i. ההנעה אחורית, המנוע מלפנים
סדרה 2 החדשה עושה שימוש בפלטפורמת ההנעה האחורית של ב.מ.וו סדרה 1, והיא ארוכה ממנה ב-10.8 ס"מ (443 ס"מ), רחבה במעט (177 ס"מ) כשהגובה עומד על 142 ס"מ. בסיס הגלגלים זהה (269 ס"מ), אך תא המטען גדול במעט ומציע נפח של 390 ליטר. בשלב ראשון, תציע ב.מ.וו את סדרה 2 החדשה עם שני מנועים לבחירה – אחד דיזל ואחד בנזין, כאשר שניהם ישודכו לתיבה ידנית (6 הילוכים) וכאופציה ניתן יהיה להזמין תיבה אוטומטית (8 הילוכים המוכרת של ZF). גרסת הבנזין (220i) תעשה שימוש במנוע טורבו-בנזין המוכר של היצרנית בנפח 2.0 ליטר שיפיק 184 כ"ס (5,000 סל"ד) ו-27.5 קג"מ (1,250 סל"ד). גרסה זו תאיץ ל-100 קמ"ש ב-7 שניות וצריכת הדלק תעמוד על 15.9 ק"מ לליטר בממוצע לידנית ו-16.6 ק"מ לליטר לאוטומטית. מנוע הדיזל (220d) מציע הספק זהה מאותו הנפח, אך נתון מומנט מרשים יותר (38.7 קג"מ ב-1,750 סל"ד) וצריכת דלק שתעמוד על 22.2 ק"מ לליטר בממוצע (23.8 ק"מ לליטר באוטומטית). את התאוצה ל-100 קמ"ש היא תעשה ב-7.2 שניות בגרסה הידנית ו-7.1 שניות באוטומטית.
בעתיד, כך מספרת ב.מ.וו, יצטרפו להיצע שתי גרסאות דיזל נוספות (218d ו-225d) ולמרות שלא הוזכרו, סביר להניח שנראה גם גרסאות בנזין נוספות.
בנוסף לגרסאות אלו הוצגה גם ב.מ.וו M235i החדשה – גרסת הקצה הספורטיבית שתעמוד בראש ההיצע (אלא אם תוצג בעתיד גרסת M2 ספורטיבית אף יותר). בדומה ל-M135i, הבייבי M הזו תעשה שימוש במנוע ה-6 צילינדרים של ב.מ.וו בנפח 3.0 ליטר. ההספק בגרסה זו עומד על 326 כ"ס (5,800 סל"ד) והמומנט על 45.9 קג"מ (1,300 סל"ד). ה-M235i תוצע כסטדרט (וטוב שכך) עם תיבת הילוכים ידנית אך תהיה אופציה לתיבת הילוכים אוטומטית (עם 8 יחסי העברה). הביצועים (כצפוי) מרשימים – התאוצה ל-100 תיארך 5 שניות (4.8 שניות לאוטומטית) והמהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש. הכוח יועבר לקרקע דרך צמיגים במידות 245/35R18 מאחור ו-225/40R18 מלפנים. הגרסה החמה של סדרה 2 תיעזר ב"חבילת ביצועים" מבית המהנדסים של חטיבת ה-M הכוללת בלמים משודרגים, הגה בעל יחס העברה משתנה, מערכת מתלים אקטיביים ודיפרנציאל מוגבל החלקה. בנוסף לאלו היא זוכה למספר שינויים חיצוניים (פגושים, חישוקים וחצאיות חדשות) ופנימיים (גלגל הגה, סמלי M) שנועדו לעורר את בלוטות החשק.
צילום: מנהל
מנוע ה-3.0 ליטר מאיץ את ה-M235i ל-100 קמ"ש בחמש שניות
ב.מ.וו צפויה להתחיל לשווק את סדרה 2 החדשה באירופה בחודש מרץ 2014, כאשר אילנו היא עתידה להגיע מעט מאוחר יותר.