ב.מ.וו סדרה 4 קונברטיבלאת העובדה שלא תהיה יותר גרסת קופה לב.מ.וו סדרה 3, כבר הצלחנו לעכל. לכן, קל לנו לקבל בהבנה את המכונית שמציגה היצרנית הבווארית השבוע – ב.מ.וו סדרה 4 קונברטיבל. כמו הקופה, גם הגרסה הפתוחה תחליף בהיצע את זו של הסדרה 3 הקודמת, לטובת שם הדגם החדש.
הסדרה 4 קבריולה תנחת בארץ בתחילת 2014 (ינואר). על הדרך, נמסר מהיבואנית שכלים ראשונים של גרסת הקופה, ששיווקה החל כאן כבר ביולי, צפויים להגיע לארץ בסוף השבוע הקרוב.

בכל הנוגע למה שמקבלים, ה-4 הפתוחה אינה מציגה הפתעות מיוחדות. העיצוב נותר ללא שינוי משמעותי בהשוואה לגרסת הקופה, למעט הגג הנפתח, המוותר על קורה B, כאשר ההקשחות הנחוצות לרכב בלי גג הן בגוף הרכב. התוצאה היא צללית עם אחוריים מוארכים, כשמושב הנהג ממוקם ממש באמצע המכונית.
כמשתמע, המידות נותרו זהות, כמעט לחלוטין, לאלו של גרסת הקופה. ההבדל היחיד נמצא בנתון הגובה, שעלה ב-2.2 ס"מ ל-138.4 סך-הכול עקב השינויים בגג המכונית. בסיס הגלגלים (281 ס"מ), אורך המכונית (463.8 ס"מ) ורוחבה (182.5 ס"מ) נותרו זהים לקופה. התוספת למשקל – 230 ק"ג (1,680-1,740 ק"ג, בהתאם לגרסה), כשחלוקת המשקל מצליחה להישאר 50-50, כמו בקופה. משך פעולות הפתיחה והסגירה של הגג עומד על 20 שניות, וניתן לבצען במהירות של עד 18 קמ"ש. כשהגג פתוח, מצטמק נפח תא המטען לכדי 220 ליטר.
ב.מ.וו מציגה סדרה 4 פתוחת-גג (וידאו)
צילום: מנהל

בשאר התחומים, תציע הסדרה 4 קונברטיבל את אותם מאפיינים המוכרים לנו מגרסת הקופה ומהסדרה 3. היא תשווק, לפי ב.מ.וו, בגרסאות ה-428i וה-435i הבנזיניות ובגרסת 420d דיזלית. כפי שקרה עם גרסת הקופה, ניתן להניח שתוצע גם גרסת בסיס, 420i, לוגמת בנזין. יחידות ההנעה ישודכו לתיבת 6 הילוכים ידנית או לאוטומטית בעלת 8 הילוכים. כמו כן, אין ספק שגם גרסת M ספורטיבית תצטרף בקרוב להיצע – במקביל, או מעט אחרי, להצגתן הרשמית של ה-M4 וה-M3 הצפויה בקרוב.
ציוד הבטיחות ורשימת מערכות העזר והאבזור נותרו כשהיו גם הם. מערכת בקרת האקלים במכונית תדע להתאים את עצמה למצבים בהם הגג פתוח, ולרשימת התוספות הצטרפה האפשרות למושבים עם חימום לצוואר, שתעזור למזער את השפעות הרוח.