פיג'ו
כאשר אני בא לדבר עם ז'יל וידאל, ראש מחלקת העיצוב הצעיר של פיג'ו, ברור לי שהוא כבר משתוקק לספר לי על המהלך הבא שלהם, שיהיה הרבה יותר מעניין מאשר פיג'ו 308, השמרנית בעיצובה. "הצעד הבא שלנו יהיה גדול וחזק יותר, כי הוא בא ממקום שמאפשר לנו לעשות משהו קיצוני וחדשני יותר. ועדיין, הוא ייצור משהו שהוא מובן, נחשק ומתקדם באותו זמן".

אבל בינתיים, עד שיציג את הצעד הבא, אנחנו מדברים על ה-308 החדשה, שהולכת בקו הרבה יותר מוכר ובטוח. "הפלח הזה הוא הקשה ביותר, מפני שהמכונית צריכה לעבוד בכל מקום ולשלב המון דרישות", מסביר וידאל. "ה-208 מאוד ממוקדת לכיוון אחד, ה-508 לאחר, אבל ה-308 צריכה להיות הכול. היא צעד נוסף לעיצוב מאוד מובן עם שילוב בין איכות גרמנית ליצירתיות. האתגר שלנו היה ליצור מכונית מאוד איכותית, וכדי ליצור תחושה כזו צריך לפשט ועדיין לשמור על הייחוד. אתגר נוסף היה לקחת את ההגה הנמוך ומערך המידע מה-208, ולעשות אותו איכותי ונקי יותר".

האם זה אומר שיהיה הגה נמוך בכל דגמי פיג'ו?
"זו לא רק חתימה שלנו, יש בכך הגיון ארגונומי. החלום יהיה לשים אותו בכל מקום עם תרגום שונה בכל מכונית. אבל זה לא תמיד אפשרי, למשל במחליפת ה-107. ברור שכדבר חדש זה מפתיע בהתחלה, אבל כאשר אתה מתרגל אינך יכול לחזור לאחור".

האם תהיה גם גרסת סדאן ל-308?
"נראה לי שכן. ה-308 תוכננה כדי לקבל גרסאות נוספות, בהן כמובן גם SW (סטיישן). בנינו אותה כדי להיות בכל מקום".
המעצב הראשי של פיג'ו: חכו לצעד הבא שלנו
צילום: מנהל
פיג'ו אוניקס
האם נראה בעתיד משהו מהאוניקס התצוגתית של פריז?
"לאנשים רגילים קשה להבין איך מעבירים משהו ממכונית קונספט כמו האוניקס למכונית סדרתית. באוניקס הצגנו שפת עיצוב נקייה יותר מב-308, עם משטחים נקיים וקווים חדים. אם תאמץ אותם למכונית רגילה, היא תהיה מאוד מיוחדת ומפתיעה. אנחנו רוצים לתרגם זאת לכביש, ועל זה אנחנו עובדים כעת. בעוד כמה שנים נצטרך לעדכן את שפת העיצוב, ולכן בקרוב תראה מכונית תצוגה קרובה יותר לייצור. לאחר מכן נגיע למכוניות הסדרתיות".

האם אתם מושפעים מדגמים היסטוריים?
"אין השפעה מדגמים היסטוריים, אלא מערכים היסטוריים של פיג'ו. אלגנטיות ופשטות – משהו טהור שעדיין יש בו יצירתיות לטינית. אנחנו רוצים להתחבר ל-DNA של פעם אבל בלי נוסטלגיה".