הונדה CRF450 ראלי
הונדה, יצרנית האופנועים הגדולה בעולם, חזרה להתחרות בראלי דקאר המפורסם בשנה שעברה, לאחר 24 שנות היעדרות של קבוצת המרוצים הרשמית שלה (Team HRC). כחלק מהערכות לדקאר 2014, שייצא לדרך בחודש ינואר הקרוב, חשפה החברה היפנית את ה-CRF450 ראלי המעודכן.
הראלי מבוסס על ה-CRF450X הסדרתי, אך כמובן שהוא עבר התאמות שונות, הנוגעות בעיקר לתפוקת המנוע, אווירודינאמיות משופרת ועמידות גבוהה יותר. הונדה מספרת על משקל הנמוך מ-150 ק"ג, למעלה מ-57 כ"ס, מהירות מרבית שתחצה את רף ה-170 קמ"ש, ומערכת הזרקת דלק אלקטרונית.
צילום: מנהל
הניסיון שנצבר מהתמודדות בדקאר 2013, בוודאי רק הוסיף לפיתוח ושדרוג האופנוע בגרסתו העדכנית. מעניין יהיה לראות, אם שניים מהרוכבים הבכירים של הקבוצה (מתוך חמישה סה"כ), הלדר רודריגז וחבייאר פיזוליטו, שסיימו בשנה שעברה במקומות ה-7 וה-8 בהתאמה, יצליחו להתקדם עוד יותר בדירוג הכללי בזכות הכלי החדש.
טבילת האש הראשונה והרשמית של ה-CRF450 ראלי 2014 תיערך עוד מספר ימים בראלי מרוקו, שייפתח ב-13 באוקטובר. זו תהיה סקירת מערכות טובה, שבוודאי תנוצל על ידי צוות HRC, לביצוע התאמות ושיפורים נוספים לקראת הדבר האמיתי – ראלי דקאר 2014, שיעבור השנה בארגנטינה, בוליביה וצ'ילה.