קאדילק אסקלייד
שוק רכבי הפנאי הגדולים (Full-Size) באמריקה ממשיך, גם היום, להיות סגמנט מכירות משמעותי ורווחי לענקיות הרכב מארצו של הדוד סם. בהמשך לכך, מציגות שברולט, GMC וקאדילק עדכונים לרכבי הפנאי שלהן. שברולט הציגה את הטאהו והסברבן, GMC את היוקון ויוקון XL (גרסה מוארכת), וקאדילק עדכנה את האסקלייד היוקרתי (שהוצג גם הוא בגרסה מוארכת – ESV). האמריקנים לא טורחים לציין, אך נראה כי מדובר במתיחת פנים מקיפה יותר מאשר דור חדש לחלוטין.
לייעוץ חינם עם כתבי הרכב של אוטו על כל הדגמים חייג ל-3262* או לחץ כאן
המראה החיצוני של כל אחד מהדגמים ממשיך להיות מזוהה עם אלו המוחלפים, אך כולם נראים מודרניים מבעבר. שברולט טאהו וסברברן מציגים בחזית את הגריל הדו-מפלסי הבולט של היצרנית, יחד עם יחידות התאורה גדולות, וציפוי כרום למכביר. היוקון של GMC עבר עדכון דומה עם יחידות תאורה חדשות, גריל עדכני ומראה מודרני ונעים יותר. האסקלייד יישר קו עם המראה החדש של דגמי קאדילק שהוצג עם ה-ATS החדשה (וכבר הספיק להופיע בדור החדש של ה-CTS). יחידות התאורה מלפנים עודכנו לכאלו מבוססות לד ו"מטפסות" מעל מכסה המנוע, הגריל זכה גם הוא לעיצוב מחדש (ומלא ניקל) ויחידות התאורה מאחור הוחלפו לצרות וארוכות.

הענקים מאמריקה מתחדשים
צילום: מנהל
קאדילק אסקלייד

מבפנים, השינוי מרגיש נוכח יותר בשלושת הכלים. השברולט וה-GMC חולקים ביניהם מספר רכיבים, אך הקאדילק (בהיותו היוקרתי בחבורה) נראה שונה כמעט לגמרי. הקונסולה המרכזית העדכנית של קאדילק, שילובי עור ועץ ולוח מחוונים דיגיטלי (אנאלוגי באחרים), מצליחים לבדל אותו מהשניים האחרים ולהקנות לו נופך יוקרתי יותר. בכל מקרה, שלושת תאי הנוסעים נאים ומודרניים מבעבר, כשבכולם משולבת מערכת מולטימדיה כסטנדרט לשליטה על מערכות הבידור ברכב. במקביל, מספרות היצרניות על שימושיות גבוהה יותר באפשרויות קיפול המושבים ובתא המטען, ומרווח רגליים עדיף. האחרון מתקבל, למרות שבסיס הגלגלים נשאר זהה לעבר (וזהה בשלושת הכלים) – עם 295 ס"מ בגרסאות הקצרות ו-330 ס"מ בגרסאות הארוכות. האורך הכללי עומד על 518 לגרסאות הקצרות ו-570 ס"מ לגרסאות הארוכות.
גם תחום הבטיחות זוכים הכלים לחידושים מודרניים, עם מערכות עזר אקטיביות מבוססות רדאר, כדוגמת בקרת שיוט אדפטיבית, התראה בפני התנגשות חזיתית וסטייה מנתיב, וגם על רכבים מתקרבים בעת נסיעה לאחור. כמו כן, חידוש מעניין, הוא אפשרות לכרית אוויר מרכזית בשורת המושבים הראשונה, אשר תסייע בהגנה על הנהג והנוסע בעת תאונת-צד חמורה.
הענקים מאמריקה מתחדשים
צילום: מנהל
שברולט טאהו
צמד הדגמים לבית שברולט יאכלסו מתחת למכסה המנוע, ובהתאם למסורת האמריקנית, מנוע V8 בנפח 5.3 ליטר, המפיק 355 כ"ס ב-5,600 ס"לד ו-53 קג"מ ב-4,100 סל"ד. אלו משקפים תוספת של 35 כ"ס וכ-7 קג"מ, בהשוואה לעבר. אותו מנוע ישרת גם את גרסאות הכניסה של היוקון והיוקון XL, עם נתוני הספק ומומנט זהים. היוקון (וה-XL) מוצע באופן מסורתי גם בגרסה מאובזרת יותר שנקראת 'דנאלי', וזו תעשה שימוש במנוע V8 שונה בנפח 6.2 ליטר עם 420 כ"ס ב-5,600 סל"ד ו-62.2 קג"מ ב-4,100 סל"ד – עלייה של 17 כ"ס וכ-5 קג"מ בהשוואה לעבר. האסקלייד יגיע רק עם המנוע הגדול ויציע תוספת קלה למומנט (63.5 קג"מ). כל המנועים ישודכו לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 6 יחסי העברה. היצרניות מספרות כי שני המנועים כוללים מערכת הזרקה ישירה ומערכת ניהול מנוע המפסיקה את פעילותם של חלק מהצילינדרים (כשלא נדרשת עוצמת מנוע מלאה), כשלצדן נעשו שיפורים אווירודינמיים אשר נועדו לשפר את צריכת הדלק בהשוואה לעבר. משקל הכלים (בגרסאות ההנעה הכפולה), נע בין 2,533 ק"ג לשברולט טאהו ה"קל" ומאמיר עד ל- 2,760 ק"ג לקאדילק אסקלייד ESV.
הענקים מאמריקה מתחדשים
צילום: מנהל
GMC יוקון דנאלי

תחילת השיווק בארה"ב של דגמי הטאהו וסברבן יחל ברבעון הראשון של שנת 2014, יחד עם דגמי היוקון ויוקון XL. הקאלדילק צפוי להצטרף מעט מאוחר יותר ברבעון השני של השנה. אלינו, למקרה שעוד תהיתם, הם לא צפויים להגיע.