סוזוקי קרוסאובר
"מעולם לא ביקרתי בישראל ולא הכרתי בעבר את שוק הרכב הישראלי", מסביר בקול שקט ושליו טאקנורי סוזוקי, נשיא סוזוקי אירופה אשר הגיע לישראל לכבוד השקת הרכב החדש של היצרנית היפנית – סוזוקי קרוסאובר. "הופתעתי לראות כמה חזקה כאן סוזוקי בייחוד כאשר מדובר במדינה מאוד קטנה ביחס לאירופה. נתח השוק שלנו כאן הוא 5.6% לעומת 1.1% באירופה, וזה מאוד מרשים אותי".

"מבחינתנו", ממשיך סוזוקי, "הקרוסאובר אינו יורש ישיר ל-SX4 הוותיק ולכן בתחילת הדרך הם ייוצרו במקביל. אבל הייצור לא ימשך לעוד הרבה זמן. באמצע השנה נפסיק את ייצור ה-SX4 בהונגריה והקרוסאובר החדש ייטול את מקומו. אני יודע שלשוק הישראלי חשובה הסדאן, אבל בינתיים אין לנו תכנית לייצר את הקרוסאובר בגרסה כזו".
תכניות לעתיד: מפגש עם נשיא סוזוקי אירופה
צילום: מנהל

בשנגחאי הצגתם סדאן תצוגתית שהיבואן היה שמח לקבל.
"כן ברור. אכן מדובר במכונית מרשימה אבל היא מיועדת כרגע לסין".

עם האלטו הייתם מהראשונים להציג מכונית מיני מהדור החדש אבל היא נראית פשוטה ליד המתחרות.
"יש לנו תכנית להציג מכונית מיני חדשה וקצת יותר גדולה באמצע השנה הבאה. אני מקווה שתחשבו שהיא טובה יותר. באירופה אנחנו עדיין מוכרים את האלטו, אבל לא בהצלחה גדולה כי היא קצת קטנה לדרישות השוק. המכונית החדשה תהיה ארוכה וגבוהה יותר, היא תהיה מרווחת יותר וגם עם יותר מקום למטען. היא תימכר תחילה במקביל לאלטו".

ובכלל סוזוקי מדברת על מספר חידושים לאירופה עד 2016. אתה יכול לפרט?

"לא הצגנו דגם חדש כבר שלוש שנים ועכשיו הגיע הזמן להתפתחות שלנו. כמו שאמרתי, בשנה הבאה נציג מכונית מיני חדשה, ובתחילת 2015 אנחנו אמורים להציג רכב פנאי חדש כמו זה שחשפנו כמכונית תצוגה בפרנקפורט. זה האח של הקרוסאובר, אבל הוא יהיה קצת קצר יותר. ב-2016 נציג סופרמיני חדשה שתימכר במקביל לסוויפט אבל תהיה גדולה יותר".
תכניות לעתיד: מפגש עם נשיא סוזוקי אירופה
צילום: מנהל
סוזוקי סוויפט
כולם מדברים היום על היברידי, חשמל ותא-דלק. איך אתם מסתכלים על כך?
"סוזוקי בודקת ומפתחת יחידות כוח ידידותיות לסביבה. אנחנו אולי קצת מאחור בנושא הזה, אך אנחנו לומדים מהר. התקנות האירופאיות מחמירות והולכות, וב-2020, אם לא תהיה לנו חטיבת כוח מאוד סביבתית, לא נעמוד בהן. לכן נצטרך שיהיה לנו לפחות דגם היברידי אחד במבחר. אני לא יכול לפרט יותר אבל אני מאמין שנבחר בחטיבת כוח מפיתוח עצמאי".

ומה בדבר החשמל?

"כשנשיא החברה, אוסאמו סוזוקי, הגיע לאחרונה לביקור במפעל בהונגריה ונשאל על הנושא הוא אמר שההתפתחות העתידית הנכונה תהיה להתחיל עם חטיבת כוח היברידית ואז לעבור לטכנולוגיית תא-הדלק. בתחום הזה אנחנו משתפים פעולה עם חברה בריטית".