רנו טווינגו 2014
מכונית המיני של רנו, הטווינגו, אינה משווקת בארץ מזה שנים. לכן, קל לנו לשכוח שמתיחת הפנים שעבר הדור הנוכחי לפני כשנתיים – הייתה בעצם לסנונית הראשונה במהפכת העיצוב של רנו. מהפכה שהחלה במכונית הקונספט, רנו דזיר, וחלחלה מאז למרבית דגמי החברה. אבל זו הייתה רק מתיחה, והטווינגו הנוכחית (דור שני במספר) כבר אוטוטו בת שבע. כעת מגיח הדור השלישי של המכונית אל אוויר העולם, ונתפס בעדשת המצלמה שלנו כשהוא עוטה טפט הסוואה אופנתי.

מהמעט שניתן להסיק ממבט בתמונות, אפשר לומר כי לא צפויות מהפכות משמעותיות בעיצוב. הרי זה שלאחר מתיחת הפנים היה מוצלח לכשעצמו. ניתן לצפות לשינויים קלים יחסית בחזית, כמו פנסים רבועים, בדומה לאלו שראינו בצמד מכוניות הקונספט של רנו, טווין-Z וטווין-ראן. כמו כן, צפויים גם שינויים משמעותיים יותר בחלק האחורי. אם לשפוט מצמד מכוניות הקונספט, הקו החדש יעשה צעד בכיוון הנוסטלגי, ויזכיר את אחוריה של רנו 5 המיתולוגית.
תמונות ריגול: רנו טווינגו החדשה בגיחה ראשונית
צילום: גיא אביטל

בעוד הפנים המוכרות צפויות להישאר (במידה כזו או אחרת), ניתן להבחין בשינוי משמעותי אחד במהות המכונית – רנו טווינגו החדשה תוצע גם בתצורה של 5 דלתות. זאת לאחר שבעשרים שנות חייה היא שווקה עם 3 דלתות בלבד. אל תדאגו לתצורה הוותיקה – אנו סמוכים ובטוחים שלטווינגו הבאה תהיה גם כזו.
כמקובל כיום, ניתן גם להניח שהדור החדש יציע בסיס גלגלים מוארך – עם אורך כולל צנוע, בהתאם לאופי העירוני של הטווינגו. ניתן לראות זאת בתמונות הצד, המציגות את סרחי העודף הקצרים של המכונית. זאת הודות לטכנולוגיה מודרנית ולמנועים צנועי-מידות כמו ה-0.9 ליטר של רנו.

אם כבר נגענו בצד הטכני, זה הזמן להזכיר את שיתוף הפעולה המדובר של רנו עם מרצדס. הפרויקט המשותף החשוב והרלוונטי ביותר לנושא, הוא שהדור הבא של סמארט יחלוק פלטפורמה עם הטווינגו שלפניכם. דוגמה ראשונה יכולנו לראות במכונית הקונספט האחרונה של חברת-הבת של מרצדס, הפורג'וי, בה ניתן לזהות את הדמיון העיצובי לקו של רנו. צמד המכוניות ייוצרו במפעל של רנו בסלובניה, והשיווק שלהן יחל במהלך המחצית השנייה של 2014. יתרה מזאת, היצרניות מתכננות גם לייצר מנועים ביחד, כשלפחות אחד מהם יהיה משולש צילינדרים חדש, וייתכן מאוד שגם לו יהיה קשר לרנו טווינגו ולסמארט הבאה.