רנו אינישיאל פריז קונספט, תערוכת פרנקפורט 2013 (צילום: Pinterest)על הבמה שלה בתערוכת פרנקפורט, מציגה בימים אלו רנו לא פחות מ-6 מכוניות קונספט שונות (לצד כלי רכב נוספים, כמו למשל מתיחת הפנים למגאן). שש מכוניות שמסמלות את פילוסופיית העיצוב הנוכחית של היצרנית הצרפתית, פרי מחשבתו של לורנס ואן דן אקר (van den Acker), סגן הנשיא של החברה. כל מכונית מייצגת שלב במעגל החיים הדמיוני של רנו – מהתאהבות, דרך גילוי, משפחה, עבודה ומשחק. כלומר, ומבלי להכביר במילים, חייו של זוג ממוצע. כעת מגיע תורו של השלב האחרון, שסוגר את המעגל עבור רצף הקונספטים – תבונה.
את התבונה מייצג רכב הקונספט שלפניכם, ששמו אינישיאל פריז (Initiale Paris). זהו, בהגדרה, מיניוואן רחב ידיים שמהווה קדימון לדור הבא, חמישי במספר, של רנו אספאס (Espace). בעוד מוביל הנוסעים המגודל אינו משווק בישראל, בחו"ל הוא נהנה מוותק של כשלושה עשורים.

בהקשר הפילוסופי, יש שיקשרו את החוליה האחרונה בסבב רכבי הקונספט של רנו לתחום הגמלאות ולזקנה. אבל פילוסופיה לחוד ופרקטיקה לחוד. האינישיאל הוא רכב קונספט, והוא נועד להציג את שפת העיצוב המתפתחת של היצרנית, לצד אי-אלו טכנולוגיות מודרניות ועתידיות. מה גם שגמלאים, לרוב, לא אחראים על הובלת משפחות מרובות ילדים – וזה מה שמיניוואן באורך 485 ס"מ עושה הכי טוב.
המהפכה העיצובית של רנו מגיעה לאספאס (וידאו)
צילום: עמוד ה-Pinterest של רנו, יצרנית

מבט חטוף על האינישיאל פריז מספיק בשביל לחבב אותו. הוא מעביר את כל מה שטוב בשפת העיצוב הנוכחית של רנו – ויש הרבה טוב, אם תשאלו אותנו. הרעיון הכללי של רנו היה לשלב קצת מכל סגמנט. כך מתקבל גוף צר יחסית (מבחינת הגובה, אך רנו אינה מציינת נתון מדויק) שמציע מרווח גחון רב ותנוחת ישיבה גבוהה כמו ברכב פנאי (בין השאר, בזכות חישוקי 22 אינץ') – והכל בחבילה של מיניוואן. שאר הקווים עושים עבודתם נאמנה, באופן שעובד יפה עבור רנו בשנים האחרונות. לבסוף נציין את הצבע הדו-גווני, הנע בין סגול בהיר לכהה בהתאם להשתקפות ולכמות האור. צבעים שכאלה לרוב אינם זמינים במכוניות רגילות, אם כי אצל רנו זה כבר קרה בעבר.

תא הנוסעים של האינישיאל מציג תכנון ומראה קונספטואליים-עתידניים. המושבים נפרדים לכל נוסע במתכונת של כמעט-באקטים – למעט הספסל האחורי, שם נבחרה תצורת ספסל. המסך שבקונסולה המרכזית "צף" מעליה ולוח המחוונים עוטה סגול גם הוא. כמו כן, נעשה שימוש בחומרים איכותיים כמו כרום ועץ. תקרת הרכב השקופה-למחצה כוללת חריטה של מפת העיר פריז – בהתאם לשם הרכב.
המהפכה העיצובית של רנו מגיעה לאספאס (וידאו)
צילום: עמוד ה-Pinterest של רנו, יצרנית

לסיום, מתחת למכסה המנוע נמצא עוד מרכיב מהעתיד של רנו. מהנדסי החברה לקחו את מנוע ה-dCi 130 המוכר (דיזל, 130 כ"ס), צירפו לו עוד מגדש ושידכו לתיבה הדו-מצמדית של החברה. אבל את התוצאות (הספק, ביצועים, צריכת דלק) היא לא מספרת לנו, למעט נתון המומנט, שעומד על 40.8 קג"מ, ללא ציון סל"ד.
גרסת הייצור של רנו אספאס החדשה צפויה להיות מוצגת בזמן הקרוב. קשה לומר מה יהיה הקשר בין הקונספט שלפניכם לדור הבא של המיניוואן, וכמובן שאנחנו מקווים שיהיה קשר. זאת למרות שלנו זה לא משנה – האספאס לא משווק פה וגם אינו צפוי לעשות עלייה בהמשך.
בינתיים, תוכלו לראות את האינישיאל פריז, לצד שאר רכבי הקונספט והמיצגים של רנו, בצילום 360 מעלות אינטרקטיבי מהתערוכה בפרנקפורט, שנמצא בכתובת הבאה.