ניסאן X טרייל החדש
הדור השלישי של ניסאן X טרייל מוצג בימים אלו מעל במות תערוכת פרנקפורט. ה-X טרייל היה ידוע בתור רכב פנאי קשוח יחסית בקטגוריה שמתאפיינת בדרך כלל במראה ולאו דווקא ביכולת. ניסאן מספרת כי בתכנון הדור החדש היא ניסתה לשמר את אופיו של הרכב, ויחד עם זאת לתת לו מראה עדכני ומושך יותר.
בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, וויתרה ניסאן על הקווים הרבועים שאפיינו את הדורות הקודמים, והציגה X טרייל פחות קשוח למראה. הדור החדש מזכיר מאוד את הקונספט 'ניסאן היי-קרוס', שהוצג לפני שנה וחצי. בפרופיל ניתן להתרשם מבתי הגלגלים הגדולים, שמקנים לו מראה מעט מחוספס מהמקובל. לעומת החזית (שמזכירה קצת את המוראנו) והפרופיל (הנאה), האחוריים מעט פשוטים ומזכירים במידה מסוימת את המתחרים (פורד קוגה למשל). בסך הכול, למרות הצהרותיה, ניסאן העניקה ל-X טרייל מראה "קרוסאוברי" טיפוסי למדי ללא פנייה בולטת לכיוון השטח.
ניסאן X טרייל: כבר לא לשטח (וידאו)
צילום: מנהל
תא הנוסעים זכה גם הוא לעיצוב חדש, כאשר ניסאן מדגישה את התכנון היעיל שלו, יותר מאשר את עיצובו המעודכן. הדלתות האחוריות, לדוגמה, נפתחות בזווית של קרוב ל-90 מעלות, כדי להקל על הכנסת מושבי בטיחות לילדים וחגירתם. התא שבין המושבים הקדמיים גדול מספיק כדי להכיל טאבלט בגודל 10 אינץ' ותא המטען ניתן לפיצול בעזרת מדף (מתרומם מתחתית התא). ה-X טרייל מגיע עם שלוש שורות מושבים ויכול להסיע שבעה נוסעים (בסידור 5+2 הרגיל). ניסאן X טרייל יוצע עם מערכת מולטימדיה חדשה מבית ניסאן הנקראת 'ניסאן קונקט' – זו כוללת מסך מגע בגודל 7 אינץ' ואפשרות לחיבור ישיר לטלפון החכם של הנהג. מערכת הניווט מבוססת על המפות המפורטות של גוגל ומחוברת אליהן בתקשורת לוויינית – זה אומר שהיא תדע לתכנן מסלול נסיעה בהתאם לעומסי התנועה בכבישים (גם ללא חיבור לטלפון הנייד).
ניסאן מקמצת בפרטים טכניים, ורק מספרת כי ה-X טרייל החדש עושה שימש בפלטפורמת ה-CMF החדשה של רנו-ניסאן. אם לשפוט לפי מידות רכב הקונספט של השנה שעברה, סביר להניח שה-X טרייל החדש יציג מידות דומות למיצובישי אאוטלנדר. ניסאן טרם חשפה פרטים על יחידות ההנעה. ככל הנראה, תוצג גם יחידת כוח היברידית כפי שהוצגה ב'היי-קרוס' שתעשה שילוב בין מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר ומנוע חשמלי.
ניסאן X טרייל החדש יושק באירופה לקראת אמצע שנת 2014, אז תחשוף ניסאן את הפרטים הטכניים של הרכב. לארץ הוא צפוי להגיע במהלך שנת 2014, אך נכון לרגע זה לא ידוע תאריך הגעה סופי.