ממש באמצע הדרך בין תערוכת ז'נבה אחת למשניה, מתפרסמת רשימת המועמדות לתואר מכונית השנה באירופה לשנת 2014. כזכור, טקס ההכרזה מתקיים באופן מסורתי בתערוכת הרכב המפורסמת, אשר תפתח שעריה פעם נוספת ב-6 במרץ של השנה הבאה.
בתחרות משתתפות מכוניות אשר מכירתן החלה (באירופה) ב-12 החודשים שקדמו למועד הכרזת המנצחת. פאנל של 58 שופטים מ-22 ארצות בוחן את המכוניות ובוחר, על-פי הפרמטרים של התחרות, את העולות לחצי הגמר ואת הזוכה.

בשנה שעברה, למי שלא זוכר, הזוכה המאושרת הייתה פולקסווגן גולף החדשה. הדור השביעי של גולף, שהוצג בתערוכת פריז 2012, השלים בהמשך "דאבל" כשגרף גם את תואר מכונית השנה העולמית לשנת 2013. בתחרות (האירופאית) שקדמה לה (2012) זכה צמד החשמליות שברולט וולט ואופל אמפרה.
מכונית השנה באירופה 2014: המועמדות
צילום: מנהל
מכונית השנה 2013. פולקסווגן גולף

אז מה צפוי לנו השנה? ניתן לזהות מספר שמות בולטים מבין 30 המועמדות. תמצאו כאן את טויוטה קורולה, דור חדש למכונית הכי פופולרית בהיסטוריה; את מתחרתה, מאזדה 3, שהשאירה עלינו רושם חיובי בהשקה; טסלה S, החשמלית המהפכנית והיוקרתית שמתקבלת יפה ומצליחה למדי מעבר לאוקיינוס; ואת מרצדס S-קלאס החדשה, שטוענת לכתר המכונית הכי טובה, נקודה. עשויות להפתיע – ב.מ.וו i3, החשמלית החדשה והמעניינת של היצרנית הבווארית; רנו קפצ'ור, התשובה האופנתית של רנו לניסאן ג'וק הפופולרי; ואולי אפילו הריינג' רובר ספורט.
אנחנו, בכל אופן, נהיה כאן בשביל לדווח לכם על הזוכה, אי-שם בעתיד שנראה רחוק.

ואלו שמות: מכונית השנה 2013 באירופה – המועמדות:
אופל קסקאדה
ב.מ.וו i3
ב.מ.וו X5
ב.מ.וו סדרה 4
טויוטה אוריס
טויוטה קורולה
טויוטה ראב 4
טסלה S
יגואר F-Type
יונדאי i10
ריינג' רובר ספורט
לקסוס IS
מאזדה 3
מזראטי גיבלי
מיצובישי ספייס סטאר
מרצדס S-קלאס
ניסאן נוט
סובארו פורסטר
סוזוקי SX4
סיאט לאון
סיטרואן C4 פיקאסו
סקודה אוקטביה
פורד אקוספורט
פורד קוגה
פורשה קאיימן
פיג'ו 2008
פיג'ו 308
קיה קארנס
רנו זואי
רנו קפצ'ור