מרצדס קונספט S-קלאס קופה על הבמה בפרנקפורט
המוני מיליונרים מחככים ידיים וממוללים שפמים בעוד הם זוממים לרכוש מרצדס CL-קלאס חדשה. דור חדש של מכונית הקופה המפוארת, שבאופן מסורתי נמצאת בראש טבלת המחירים של מרצדס, נמצא ממש מעבר לפינה. כמיטב המסורת, זה קורה חודשים מספר לאחר הצגת הדור החדש של ה-S-קלאס, אבל לא לגמרי. ניתן להניח שה-CL החדשה תעשה צעדים ראשונים על פס הייצור ועל כבישי גישה לאחוזות מפוארות מסביב לעולם בחודשים הקרובים או בתחילת 2014. בינתיים, אנחנו נאלצים להסתפק בקדימון. מרצדס מנצלת את הבמה בתערוכת פרנקפורט ומציגה את הקונספט S-קלאס קופה – מכונית תצוגה שמקדימה את הדבר האמיתי.
 
 
כמשתמע משמה, מכונית התצוגה החדשה עושה שימוש רב בארכיטקטורה ובטכנולוגיות החדשות של אחותה הגדולה. בעוד ניתן לזהות דמיון עיצובי בין השתיים, מציגה מכונית הקופה המגודלת בידול במראה הכללי ובמידות. יש לה בסיס גלגלים מקוצר (294.5 ס"מ) ואורכה עומד על 505 ס"מ. עם רוחב של 195.8 ס"מ ובגובה 141 ס"מ, מתקבלת הקופה המתבקשת. בחזית, ניתן לראות שילוב בין פנסי ה-S-קלאס החדשים לבין הגריל מהדור הנוכחי של ה-CLS. דווקא באחוריה ניתן לזהות כיוון חדש, שונה מבעבר, אשר בולטים בו פנסים אופקיים שיותר מהכול, מזכירים לנו את ה-SLS הספורטיבית.
 
מרצדס קונספט S-קלאס קופה היא ה-CL של מחר (וידאו)
צילום: מנהל 

תא הנוסעים, ככל הנראה ההיבט החשוב ביותר במכונית שכזו, מספק את כל ההוד, ההדר, הפאר והיוקרה (וכל מילה נרדפת אחרת שתמצאו) להם אתם מצפים, וכפי שלמדנו להכיר מה-S-קלאס. כדרכן של מכוניות קונספט, הוא מציע עיצוב מעט מוגזם מהרגיל, מפוסל ועתיר חומרים איכותיים ויקרים. כמו אצל האחות הסדאנית, את הדשבורד ואת הקונסולה המרכזית מאכלסים צמד מסכי ענק – 12.3 אינץ', שהם 30.7 ס"מ, גודלם – המשמשים לוח מחוונים מחד ומערכת מולטימדיה-טלוויזיה-טאבלט מאידך. מסך מגע שלישי, הממוקם בתחתית הקונסולה, מציג ארבעה שעונים, בדומה ללובי המשרד שלכם.
מערך של מצלמות, חיישנים ורדאר מספק תמונת מצב תלת-ממדית שעוקבת אחר תנועה של עצמים סביב המכונית, ומשמשת ערב-רב של מערכות עזר שחוסכות מהנהג את המאמץ הכביר של מתן תשומת לב לסביבה. מתלי האוויר האקטיביים, גם הם מוכרים מה-S-קלאס, יתרמו לנתק הסביבתי גם של שאר הנוסעים ברכב. אותם נוסעים יוכלו לבחור את המוזיקה המתנגנת לפי מצב הרוח שלהם, מבלי לבזבז זמן בחיפוש שירים. פאר. אמרנו לכם.
 
לבסוף, נזכיר את המנוע שיספק למכונית הזו ביצועים שהולמים את המעמד – אך אינם נאמדים במספרים לעת עתה. זהו מנוע ה-V8 כפול-המגדשים המוכר לנו מה-S500. נפחו 4.7 ליטר והספקו 455 כ"ס, עם מומנט של 71 קג"מ. סך הכול די סולידי, אך בל נשכח שזהו רק הקונספט, כאשר גרסת הייצור – וגרסאות ה-AMG שלבטח יבואו בעקבותיה – עדיין מעבר לפינה.