פיג'ו 208 הייבריד FE
תערוכת פרנקפורט כבר ממש מעבר לפינה, וזרם מכוניות התצוגה הולך ומתגבר. פיג'ו, שכבר חשפה לעולם איזה דבר או שניים לקראת התערוכה, מציגה גם את מכונית התצוגה שלפניכם. זוהי פיג'ו 208 בגרסה מיוחדת שעונה לשם הייבריד FE (ר"ת של 'מהנה' ו'יעיל'). כשמה כן היא, וה-208 הזו היא מהדורת כלאיים ייחודית שנבנתה לצרכי מחקר (ושיווק) בשיתוף עם חברת האנרגיה טוטאל (Total). ולפני שתשאלו מה קשורה חברה שעשתה את רוב הונה מהנפט שאנחנו שורפים – נציין שהיא פעילה גם בתחומים אחרים כמו שמני מנוע, חומרים מרוכבים ועוד. לטוטאל שותפות ותיקה עם פיג'ו בתחום הספורט המוטורי, בין השאר במרוצי הלה-מאן.

אם כבר הזכרנו את שמה של המכונית, ראוי לציין פעם נוספת שמטרת הפרויקט הייתה ליצור סופרמיני "חמימה" עם ביצועים טובים, שתהה קלה, יעילה וכמובן חסכונית במיוחד. ואם כבר הזכרנו את מרוצי הלה-מאן, ראוי גם לומר שהפרויקט שואב השראה וטכנולוגיות גם משם. למעשה, כמעט כל רכיב במכונית שונה במקצת או לחלוטין, לטובת שיפור מקדם הגרר, חיסכון במשקל והחיסכון בדלק. הדבר היחיד שלא חסכו פה, כך נראה, זה כסף – ועל כן סביר שלא נזכה לראות גרסת ייצור של המכונית – למעט, אולי, פיג'ו 208 היברידית שתיישם חלק מהעקרונות והטכנולוגיות שלפניכם.
פיג'ו 208 הייבריד FE: קלה, יעילה ומהנה
צילום: מנהל

במסגרת פרויקט ההייבריד FE, הוחלפו מספר פאנלים במכונית בכאלו מסיבי פחמן וחומרים מרוכבים, שנועדו להקל במשקל ולשפר את מקדם הגרר. זה האחרון, אגב, עומד על 0.25Cd, הודות לשדרוגים נוספים כמו גריל שהותאם במיוחד וחישוקים צרים (לצד צמיגים תואמים) בגודל 19 אינץ' (145/65R19) שמפחיתים חיכוך עם האוויר. בסך הכול, תורמים שלל השינויים להפחתה של למעלה מ-100 ק"ג – במכונית שנחשבת לקלת-משקל גם ככה (975 ק"ג ל-208 הרגילה).

מתחת למכסה שוכן משולש צילינדרים של פיג'ו בנפח 1.2 ליטר (שמבוסס על מנוע ה-1.0 ליטר המוכר באירופה). גם הוא זכה למקצה של שדרוגים קטנים כאשר התוצאה הסופית היא שיפור של 10% בצריכת הדלק, בעוד ההספק – 68 כ"ס – נותר זהה, נתון המומנט השתפר ב-25% (פיג'ו לא מציינת נתונים מדויקים). אל מנוע הבנזין הצנוע מצטרף מנוע חשמלי, לא אחר מאשר זה של פיג'ו 908 – מכונית הלה-מאן של היצרנית הצרפתית. הוא מספק 30 קילוואט לבדו (כ-40 כ"ס) ומייצר 3 קג"מים נוספים של מומנט. ביחד, מניבה מערכת ההנעה תאוצה ל-100 קמ"ש ב-8 שניות – לצד נתון צריכת דלק של 47.6 ק"מ לליטר, ופליטת מזהמים של 49 גרם לקילומטר. לא רע.