קאדילק אלמיראז' (Elmiraj) קונספטהאירוע המוטורי שמתקיים מדי שנה בפבל-ביץ' (Pebble Beach) שבקליפורניה, מושך אליו מעושרים רבים בעלי חיבה למכוניות. אלו משקיעים סכומי עתק בשיפוץ ושחזור של דגמים קלאסיים – גם כי זה התחביב שלהם והם יכולים, וגם בניסיון לזכות בתואר הנכסף "הכי טוב בתערוכה". עם כל ההקדמה הזו, אין פלא שגם היצרניות רוצות לקחת חלק באירוע היוקרתי – בטח ובטח קאדילק, יצרנית היוקרה הנחשבת והיחידה שנותרה, בארה"ב. בהמשך ישיר לסיאל (Ciel) הפתוחה שהציגה לפני שנתיים, מציגה השנה קאדילק את האלמיראז' (Elmiraj) – גרנד-קופה מגודלת שעושה הומאז' להיסטוריה של החברה ומנסה לקסום למבקרים – עשירים וגם אלה שלא – למרות שאין באמת סיכוי לגרסת ייצור.
 
עם 520 (נקודה שבע, אם זה משנה) ס"מ, האלמיראז' לא מביישת באורכה ובפרופורציות שלה את דגמי קאדילק הקלאסיים. חרטום מוארך, קווים מודרניים וחזות נוסטלגית – בעיקר בחלק האחורי – עוזרים להשלים את החבילה. מתחת למכסה – V8, כמו פעם, אבל עם נפח של 4.5 ליטר "בלבד", וצמד מגדשי טורבו. 500 כ"ס ו-69 קג"מ מניעים את המכונית הזו, 1.8 טון משקלה – ככל הנראה בזריזות מכובדת, אבל קאדילק לא מפרטת.
 
קאדילק חוזרת לפבל-ביץ' עם האלמיראז' (וידאו)
צילום: מנהל 

תא הנוסעים יכול לאכלס ארבעה נוסעים, בפוטנציה, בנוחות, למרות שהמרווח מאחור נראה מצומצם בתמונות – בטח למכונית שאורכה עולה על זה של מרצדס CL קלאס (וגם של S קלאס, אם כבר). הרבה עור ועץ סיסם (Rosewood) ברזילאי, מענפים וחלקים שנפלו ארצה באופן טבעי (ברצינות), מעטרים את סביבת הנהג והנוסעים. בכלל, כל העסק הורכב בעבודת-יד בסדנה של קאדילק. נמצאים כאן גם שלל גאדג'טים, כמקובל בתעשייה, כמו מסך מגע בגודל 10 אינץ' (שמסתתר בתוך הדשבורד כשאין בו צורך), עם מצלמה קדמית המשדרת אליו את המתרחש (לא תירוץ להוריד עיניכם מהכביש, אנחנו מקווים), המושבים הקדמיים נעים אוטומטית להקלת הכניסה למושבים האחוריים ועוד.
 
לסיכום, האלמיראז' היא ניסוי כלים ואקט פרסומי – יותר מאשר הצצה לעתיד. אבל אין ספק שהיא עושה את העבודה, בכל הנוגע לשמירה על הגחלת היוקרתית של המותג. אם מספיק מעשירי פבל-ביץ' יביעו עניין, קאדילק עשויה לשקול להרחיב את היצע הדגמים שלה, בעתיד, עם סופר פאר יוקרתית כזו.